اولویت اصلی ستاد مبارزه با مفاسد فضای مجازی است

موحدی کرمانی گفت: با توجه به آسیب های ریشه ای و عمیق فضای مجازی اولویت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مبارزه با این فضا باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست تخصصی ستاد امر به معروف و نهی منکر امروز صبح یکشنبه 14 آذر با حضور آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و سردار روزبهانی دبیر ستاد اجرايي امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در سالن اجتماعات این ستاد برگزار شد.

در این نشست آیت الله موحدی کرمانی در جمع خبرنگاران و ائمه جماعات استان تهران در خصوص اولویت اصلی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ستاد در ابتدا باید مشخص کند که اولویت اصلی کشور کدام منکر است.

وی افزود: هر منکری را که در اولویت قرار دهیم باید تمام نیروها برای ریشه کن کردن آن با تمام قوا بسیج شده و به مقابله با آن بپردازند.

موحدی کرمانی در رابطه با فرمایشات رهبری خاطر نشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر شبیخون فرهنگی در کشور است و ما باید در برابر این شبیخون آماده و بیدار باشیم.

وی با اشاره به این نکته که اگر فرهنگ رکن اصلی باشد باید با تمام قوا به آن پرداخت،  تشریح کرد: شبیخون فرهنگی وارد خانه های همه شده و همسر و فرزندانمان را گرفتار خود کرده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: عده ای از خبرگان رهبری در نسخه ای که برای من ارسال کردند از خطری به نام فضای مجازی صحبت کرده اند که در حال ریشه کن کرده اسلام و دیانت است لذا ما باید این نکته را در اولویت اصلی قرار داده و با آن برخورد کنیم.

وی با برشمردن مفاسد فضای مجازی خاطر نشان کرد: از جمله مفاسد این فضا می توان به ترویج فساد،  فحشا،  فیلم و عکس مستهجن،  مطالب و فیلم های ضد دین،  تشویق ، ترویج و آموزش خودکشی، انواع مفاسد جنسی ، دعوت به بی غیرتی،  کمک به شورش،  فروش اسلحه و مواد مخدر،  گرایش به سازمان های مجاهدین خلق و بهائیت و انواع انحرافات فکری اشاره کرد.

موحدی افزود: با وجود این ابزار نباید از جوانان انتظار حضور در مساجد و دین داری را داشت.

وی در خصوص معرفی اینترنت در کشور خاطر نشان کرد: در معرفی اینترنت در کشور ما خیانت بزرگی صورت گرفته و برخی مسولین این ابزار را به گونه ای تعریف کرده اند که خوبی ها و بدی های آن غیر قابل تفکیک به نظر برسد اما این طور نیست.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: از 20 هزار میلیارد صفحه محتوای تدوین شده اینترنت سهم 57 کشور اسلامی در تدوین آن تنها یک صدم درصد است که آن هم به مسائل دینی پرداخته نشده است و غرب به هدف اصلی خود که همانا نابودی خورده فرهنگ ها و یکپارچه سازی فرهنگ جهانی است دست یافته است.

موحدی کرمانی در پایان تصریح کرد: مسئله فضای مجازی به عنوان مفسده اصلی کشور باید در اولویت بررسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد و به صورت ریز به ریز به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار