نمایشگاه گروهی خط نگاره در نگارخانه آتشزاد

خط نگاره‌های عباس سیف آبادی و علیرضا جوادی در نگارخانه آتشزاد در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

نمایشگاه گروهی خط نگاره در نگارخانه آتشزاد
عباس سیف‌آبادی، خوشنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: هنر خوشنویسی در ابتدا با فرم های مجرد شکل می گیرد، که این فرم‌ها هر کدام شخصیت‌های ظاهری و باطنی خود را دارند. از همنشینی همین فرم های مجرد است که ترکیب های متنوع از خطوط مختلف شکل می‌گیرد. در نمایشگاه خط نگاره 16 اثر به فرم نستعلیق و برخورد این فرم‌ها با یکدیگر که ارتباط‌های جدید و بکر را در خط نستعلیق به وجود آورده است، تعلق دارد. بک‌هایی که در این آثار استفاده شده است از فضای سنتی جداست و نوعی هنر مدرن معاصر را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در این دنیای جدید، الف، فقط نقش الف را بازی نمی کند بلکه یک کاراکتر است که می تواند در صحنه های مختلف، ایفاگر نقش‌های متفاوت باشد. در این آثار پیام خاصی مد نظر نبوده بلکه انرژی‌های درونی حروف می تواند نمود بصری پیدا کنند و بدون اینکه پای خوانش در میان باشد، مفهومی را انتقال دهند. این مفاهیم نشان‌دهنده تمام احوالات روزمره یک زندگی هستند. همچنین رسیدن به این دیدگاه از پس مخالفت‌های ذهنی من به تک بعدی نگری به خط و خوشنویسی شکل گرفت؛ چراکه معتقد هستم نباید فقط دیدگاه های عرفانی و اعتقادی را به این هنر نسبت دهیم و تمام احوالات یک کاراکتر را نادیده بگیریم، بدون آنکه بدانیم این فرم ها نیازهای دیگری هم دارند که باید به آنها توجه شود.
 
سیف آبادی خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اساتیدی چون یدالله کابلی، جواد بختیاری، احمد آریا منش، رسول مرادی و محمد علی قربانی حضور داشتند و سخنرانی های خوب و مثبتی ایراد کردند و از نو بودن کار هم راضی بودند.

گفتنی است؛ نمایشگاه نقاشی خط 5 آذر افتتاح شد و تا 16 آذر ماه سال جاری  از ساعت 16 تا 20در نگارخانه آتشزاد ادامه دارد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار