ثبت جهانی طرح های برگزیده جشنواره جوان خوارزمی برای اولین بار در کشور/ 523 طرح از 900 طرح به دبیرخانه راه یافتند

دبیر هجدمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: در این دوره تعداد 900 طرح به دبیرخانه ارسال شدند که 523 طرح برگزیده برای اولین بار در جهان ثبت جهانی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عليرضا اللهياري، دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: با توجه به برگزاري هفدهمين دوره از جشنواره جوان خوارزمي و قدمت اين جشنواره بستر مناسبي براي شناسايي استعدادهاي برتر در كشور به‌وجود آمده است.
 
وی ادامه داد: اين جشنواره در راستای مأموریت‌ها و به منظور حمایت و تقدیر از فناوران و نوآوران جوان کشور در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، همه ساله در دو بخش دانش‌پژوهان و فناوران دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی در خصوص طرح های ارسالی این دوره از جشنواره بیان کرد:امسال ۹۰۰ طرح به دبیرخانه ارسال شد که ۵۲۳ طرح مورد تایید قرار گرفت.

اللهیاری افزود: در این دوره از طرح های برگزیده 4 طرح در گروه طرح‌هاي بنيادي، يك طرح نانو و سه طرح در گروه فناوري‌هاي شيميايي و متالورژي ارائه شده‌است که ۷ طرح در گروه پژوهش های بنیادی یک طرح در پژوهش های کاربردی و یک طرح هم از پژوهش های بنیادی هستند.

وی اضافه کرد: بسياري از طرح‌هاي برگزيده اين دوره آن است كه براي اولين بار در دنيا اجرا شده‌است و ثبت جهاني دارند و برخي از آن‌ها نيز با چندين فناوري طراحي شده‌اند.

دبیر هجدهمین جشنواره خوارزمی گفت: هدف ما در واقع شناسایی و معرفی طرح های برتر با به کارگیری فرآینده های مناسب و دقیق است.

در ادامه کاظمی دبیر ستاد خوارزمی آموزش و پرورش به گزارش و عملکرد بخش دانش آموزی هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی پرداخت و گفت: همه ساله با مجوز وزارت علوم و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ستاد اجرایی بخش دانش آموزی جشنواره در وزارت آموزش و پرورش تشکیل و فعال می شود.

وی ادامه داد: ما امسال تعداد ۷ هزار و ۴۲۰ طرح از طرف دانش آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه به دبیرخانه استانی ارائه گردید که پس از ارزشیابی های متعدد تعداد۸۹۴ طرح به عنوان طرح های منتخب استانی انتخاب شدند.

دبیر ستاد خوارزمی دانش آموزی، آموزش و پرورش بیان کرد: از این طرح مذکور در زمینه های علمی مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار گرفت و وعداد ۶۲ طرح به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافت.

کاظمی یادآورشد: در هیات داوران جشنواره جوان خوارزمی ۳۳ طرح برگزیده حائز رتبه در زمینه های علمی قرارگرفتند که از این تعداد ۴ طرح در رتبه اول،۷طرح در رتبه دوم و ۲۲طرح در رتبه سوم جای گرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار