«رویای من و فتحعلی میرزا»؛ اولین نمایشگاه انفرادی سعید خضایی

اولین نمایشگاه انفرادی سعید خضایی با عنوان «رویای من و فتحعلی میرزا» در گالری سیحون دو برگزار شد.

سعید خضایی، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه «رویای من و فتحعلی میرزا» گفت: فضای تصویری این نمایشگاه بیش‌تر نقاشی و فضای ایرانی است که یک کار سورئال به آن اضافه شده و آن را با آثار دیگر متمایز می‌کند. همچنین در این آثار طنز تلخ کنایه آمیز وجود دارد و مرز این طنز را حفظ کرده‌ام؛ چراکه ممکن است به کاریکاتور تبدیل شود و این آثار را با احتیاط خلق کرده‌ام.

وی پیرامون تکنیک مورد استفاده در آثار نمایشگاه «رویای من و فتحعلی میرزا» گفت: تکنیک‌هایی که در آثار این نمایشگاه است؛ تقریبا میکس مدیا است. یعنی از ترکیب مواد و تکنیک‌های مختلفی از جمله جوهرهای طبیعی، اکریلیک، کلاژ و طراحی که خیلی در این آثار اهمیت دارند، استفاده شده است که به نوعی لاقی نقاشی و فضای نقاشی ایرانی است که سورئال وارد آن شده است. این تلاقی هم در آثار نقاشی کم دیده می‌شوند.

وی در رابطه با انتخاب اسم نمایشگاه و تعداد آثار خود گفت: از آنجا که دو نوع از آثار این نمایشگاه تصویر فتحعلی (نماد نقاشی درباری در ایران) و شخصیت جذابی برایم است، این اسم را انتخاب کرده‌ام؛ همچنین در مجموع 6 اثر بزرگ خودم را برای علاقه‌مندان بر روی دیوار قرار داده‌ام.

گفتنی است؛ نمایشگاه «رویای من و فتحعلی میرزا» 12 آذر افتتاح شد و تا 24 آذر ماه سال جاری از ساعت 11 تا 19 در گالری سیحون دو واقع در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک 24 ادامه دارد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار