شیراز؛

گشایش نمایشگاه دستاورد های پژوهشی فارس در شیراز

به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه دستاورد های پژوهشی استان فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت ‌الله رزمجو مشاور استاندار فارس گفت: امسال هفته پژوهش با شعار "پژوهش تقاضا محور و تجاری‌ سازی فناوری؛ زیربنای اقتصاد مقاومتی" در دو سطح ملی و استانی برگزار می‌ شود.
وی خاطر نشان کرد: هفته پژوهش و فناوری فرصتی برای تمام دانشگاهیان و محققان است و باید مغتنم شمرده شود تا صاحبان فکر و اندیشه در کنار هم در یک هم‌ افزایی بتوانند دستاورد های علمی و پژوهشی شهرستان و استان و کشور را ارائه کنند.
آیت ‌الله رزمجو با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه ‌‌های متنوع در هفته پژوهش خواستار حرکت بیشتر دانشگاه ‌‌ها در این هفته شد و ادامه داد: انتظار می ‌‌رود دانشگاه ‌های موجود در این هفته با برپا کردن نمایشگاه‌ های دستاورد های علمی خود ذهن مردم و جامعه را به سمت پژوهش و گسترش فناوری ‌های روز معطوف کنند.
وی افزود: بهاءدادن به شرکت‌ های دانش‌ بنیان در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در اولویت قرار داشته باشد که چنانچه این مهم محقق شود علم را در خدمت نیاز جامعه قرار داده‌ایم و این کار بزرگی است.
رزمجو بیان کرد: روز 16 آذرماه  نیز در مراسمی با حضور استاندار فارس از 40 پژوهشگر برتر دانشگاه ‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی، دانش بنیان و دستگاه ‌‌های اجرایی استان تجلیل می‌‌ شود.
هفته پژوهش و فناوری امسال از 13 تا 19 آذرماه در سطح استانی  و از 20 تا 26 آذر در سطح ملی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه که در محل مرکز رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار