قراردادهای ناشران یك‌طرفه و ظالمانه است/ دو كتاب آماده چاپ دارم

محمدعلی گودینی با اشاره به اینكه دو اثر جدید را آماده انتشار دارد، گفت: متاسفانه به دلیل قراردادهای ظالمانه ناشران و سفارش دهندگان آثار و بدقولی‌هایشان، در حال حاضر از انتشار این دو كتاب منصرف شده‌ام.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی گودینی، نویسنده پیش‌كسوت انقلاب، با بیان اینكه نگارش دو اثر تازه را به پایان رسانده است، اظهار كرد: رمانی با عنوان «آن سوی آلودگی» را به سفارش وزارت كار و برای چاپ در نشر علمی و فرهنگی در حدود 200 صفحه نوشته‌ام، اما به دلیل مشكلاتی كه در نوع قرارداد و تسویه حساب وجود داشت، كار نشر آن را متوقف كرده‌ام.
 
وی ادامه داد: سوژه این اثر درباره كار آفرینی و فروش پایان نامه است و ایده آن را مدت‌ها پیش در ذهن داشتم. متاسفانه سفارش دهندگان اثر، به توافقات مالی كه داشتیم پایبند نبودند و به همین دلیل هم هنوز كتاب در مراحل چاپ و نشر قرار نگرفته است.
 
گودینی همچنین گفت: اثر دیگری با عنوان «بازی ناتمام» در حدود 200 صفحه به سفارش موزه عبرت و درباره زندگی یكی از شكنجه‌شدگان در ساواك نوشته‌ام. متاسفانه برای این اثر نیز در ابتدا بر روی قیمت مشخصی توافق كردیم، اما بعد از اتمام نگارش اثر، سفارش دهنده قصد داشت مبلغ بسیار پایین ‌تری از توافق اولیه پرداخت كند و من هم حاضر به ارائه اثرم با آن مبلغ نشدم.
 
این نویسنده انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه قرارداد‌های سفارش دهندگان آثار ادبی یك طرفه و ظالمانه است، گفت: شرایط نشر كشور نابسامان است و سفارش دهندگان آثار نیز در حق نویسندگان ظلم می‌كنند. افرادی همچون من، منبع درآمد دیگری به غیر از نویسندگی ندارند و به همین دلیل هم شرایط مالی تولید اثر ادبی برایشان حائز اهمیت است. می‌توان فشارهای موجود را با تدبیر و مدیریت صحیح كم كرد، اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.
 
وی در پایان گفت: من كارگری از كار افتاده‌ام و در حال حاضر با مشكلات مسكن خود مواجه‌ هستم و انتظار حمایت های بیشتری در قبال ارائه آثارم دارم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار