استیون هاوکینگ: نسل انسان در خطرناک‌ترین برهه از تاریخ بشریت به سر می‌برد

استیون هاوکینگ، فیزیکدان انگلیسی نسبت به آینده بشریت هشدار داد.

استیون هاوکینگ: نسل انسان در خطرناک‌ترین برهه از تاریخ بشریت به سر می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین؛ استیون هاوکینگ، فیزیکدان انگلیسی نسبت به آینده بشریت هشدار داد.

مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری دانشگاه کمبریج در گزارشی که برای روزنامه گاردین نوشته است با اشاره به ظهور دونالد ترامپ در آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) آورده است: نسل انسان با خطرناک‌ترین برهه از تاریخ بشریت مواجه است. تغییرات سیاسی نشان می‌دهد بیشتر مردم در کشورهای مختلف دنیا نگران وضع موجود هستند و احساس می‌کنند از سوی رهبران خود رها شده‌اند.

زمانی فرا می‌رسد که سخنان فراموش‌شده، صدای خود را می‌یابند و مشاوره و راهنمایی کارشناسان و نخبگان را رد می‌کنند. به عقیده من، در حال حاضر این واقعه بیش از هر زمان دیگری در تاریخ بشریت در حال بروز است. انسان‌ها نیاز به همکاری با یکدیگر دارند.

هاوکینگ می‌گوید: جهان با چالش‌های فلج‌کننده‌ای همچون تغییرات آب و هوایی، تولید مواد غذایی، افزایش جمعیت، نابودی گونه‌های دیگر، بیماری‌های همه‌گیر و اسیدی شدن آب اقیانوس‌ها مواجه است. همه این‌ها یک یادآوری است که ما در حال حاضر در خطرناک‌ترین برهه از تاریخ بشریت به سر می‌بریم. غلبه بر این چالش ممکن است و من به آن خوش‌بین هستم. ما می‌توانیم با کمک نخبگان، از دانشگاه لندن تا هاروارد، از کمبریج تا هالیوود از گذشته درس بگیریم و این امتیازی ارزشمند برای بشر است.

او افزود: ما هم‌اکنون فناوری از بین بردن سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را داریم ولی همچنان قادر به فرار از آن نیستیم. شاید در چند صد سال آینده مستعمرات انسان در میان ستارگان باشد ولی در حال حاضر تنها یک سیاره داریم و باید برای حفاظت از آن همکاری کنیم.

هاوکینگ همچنین نسبت به کاربرد هوش مصنوعی و افزایش اتوماسیون هشدار داد و آن را زمینه از بین رفتن مشاغل طبقه متوسط، نابرابری و تحول سیاسی قلمداد کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار