همزمان با 14 آذر؛

ارائه راهکارهای پیشگیرانه عضو شورای شهر در مناطق پرخطر پایتخت

همزمان با 14 آذر روز داوطلبی، الهه راستگو عضو شورای شهر و تعداد بی شماری ازسمن های فعال شهر تهران با حضور در مناطق پرخطر و مستعد آسیب های اجتماعی شهر به بیان ارائه راهکارهای پیشگیرانه درخصوص ایدز پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهه راستگو عضو شورا و رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در حاشیه این برنامه با بیان اینکه افزایش آمارآسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر در جامعه نتایج بسیاری را به دنبال داشته  از شیوع روز افزون ایدز به عنوان یکی از این نتایج یاد کرد و اظهارداشت: متأسفانه این تعداد در حالی در جامعه روند صعودی و شتابی خود را طی می کند که اقدام پیشگیرانه در این راستا اندک است.

وی تصریح کرد: مسئولان هنوز سیاست محتاطانه خود در ارائه آمارهای رسمی و واقعی افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی  را اولویت نخست خود در رسیدگی به این مسئله قرار داده اند و این درحالی است که پاک کردن صورت مسئله هیچگاه به معنای حل آن نیست.

 رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران  تأکید کرد: فقدان آموزش های لازم در ارائه اطلاعات صحیح و اصولی موضوع دیگری است که عرصه را جهت افزایش میزان مبتلایان هموارتر نموده به طوری که بسیاری از این افراد نبود، اطلاعات کافی را مهم‌ترین دلیل  وضعیت امروز خود می دانند .

راستگو با بیان اینکه نگاه بدبینانه خانواده و جامعه به فرد مبتلا موضوع دیگری است که نباید از آن غافل بود اظهارداشت: ترس از هم صحبتی و نشست و برخاست با مبتلا به دلیل عدم برخورداری از اطلاعات و دانش کافی سبب شده تا امروز از بانک اطلاعات صحیح و واقعی برخوردار نباشیم چراکه این نگاه و ترس مهم‌ترین  عامل ناشناختگی مبتلایان و در نتیجه تشکیل بانک اطلاعات جامع از این افراد بوده است.

وی گفت:  فرد مبتلا جهت زندگی عادی و رفع بسیاری از دیدگاه‌های نادرست و برخوردهای حذفی و تهاجمی امروز مصلحت خود را به انکار  مسئله ای نموده که نه تنها به مصلحت سلامت جامعه نیست که مسئله ساز نیز خواهد شد.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در پایان به فعالیت تخصصی و داوطلبانه سمن ها در 17 حوزه  از جمله آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: کاهش آمار مبتلایان و آثار تبعات سوء ناشی از این بیماری  نیازمند مشارکت اجتماعی است چراکه  نبود یک حلقه در این زنجیره تحقق هدف را بی نتیجه خواهد ساخت.

توزیع بروشور، تشریح بیماری ایدز، راه‌های ابتلا به این بیماری و بیان شیوه های پیشگیری و درمان از جمله اقدامات سمن ها در این برنامه یک روزه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار