اولین جشنواره گردشگری ایل آفرید برگزار می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: اولین جشنواره گردشگری ایل آفرید همزمان با هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان باشگاه خبرنگاران جوانمجتبی میرحسینی گفت:جاذبه‌های گردشگری، تنها به ویژگی های محیط طبیعی یا بناهای تاریخی، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی‌شود و در واقع رویدادهایی که در یک مقصد گردشگری رخ می‌دهند خود می‌توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تلقی شوند.

وی افزود: در سالهای اخیر اهمیت برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها در توسعه اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است، بطوریکه بر اساس بررسی‌های انجام شده برپایی نمایشگاه‌ها هر ساله حداقل 300 میلیارد دلار درآمد بطور مستقیم عاید اقتصاد جهانی می‌کند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها بویژه در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جنبه‌های مختلف موجب توسعه پایدارو پویایی اقتصاد بومی را فراهم می‌سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح امنیت و اشتغال و ثروت آفرینی در سطح استان می باشد.

میرحسینی گفت: بانام گذاری سال96به عنوان سیستان وبلوچستان مقصد گردشگری ایران وباهدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان ،غذاهای بومی محلی، سوغات و هدایای استان، معرفی ظرفیت بخش خصوصی شامل هتل‌ها ودفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان این جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

میرحسینی افزود: غرفه‌هایی در بخش های معرفی استان، گردشگری سلامت ،میوه ها و گیاهان دارویی، طبیعت‌گردی و نجوم، سوغات و هدایا و ...در کنار برپای سیاه چادرهای عشایری و طبخ و توزیع غذای محلی و نشان دادن آیین وآداب ورسوم سیستان وبلوچستان از تاریخ 15آذر تا 19آذر ماه سال جاری همزمان بانمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاههای زاهدان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری این گونه جشنواره ها کمک بزرگی به معرفی استان و برجسته نمودن آثار وجاذبه های تاریخی ،فرهنگی وطبیعی کمتر شناخته شده استان خواهد شد و استان را در معرض دید گردشگران بیش از گذشته قرار خواهد داد.

میرحسینی اذعان داشت: هدف مهم دیگر برگزاری این برنامه تغییر نگاه نسبت به استان و افزایش سفر به استان در آستانه سال ۹۶ است که میزبانی از هنرمندان و صنعتگران و نمایندگان اقصی نقاط ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد :در پایان این نمایشگاه تور گردشگری توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به شهرستان هامون و مقصد شهرسوخته و شهرستان سراوان و مقصد سفال کلپورگان برای شرکت کنندگان در جشنواره و نمایشگاه برنامه ریزی شده است.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار