عربستان و کویت استخراج نفت از میدان مشترک را از سر می‌گیرند

کویت اعلام کرد استخراج نفت از میدان نفتی الخفجی را بر اساس توافق مشترک با عربستان از سر خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه النهار کویت، تولید نفت در میدان الخفجی که روزانه 280 الی 300 هزار بشکه نفت از آن استخراج می شد در ماه اکتبر سال 2014 از سوی طرف سعودی متوقف شد اما پس از توقف دو ساله و سرگردانی مهندسان و کارگران این میدان و به دنبال رایزنی های دو کشور، توافق برای از سرگیری فعالیت آن انجام شده است.

دیوان محاسبات کویت با انتشار گزارشی اعلام کرد توقف فعالیت در میدان مشترک الخفجی تاکنون 4 میلیارد و 800 میلیون دلار به کویت زیان مالی وارد کرده و هزینه سنگینی را از نظر مالی برای این کشور به همراه داشته است.

توقف تولید نفت در میدان نفتی الخفجی موجب ناراحتی مقامات کویتی از سیاست نفتی سعودی شد.
میدان نفتی الخفجی یک میدان مشترک نفتی مرزی بین عربستان و کویت است که روزانه 280 تا 300 هزار بشکه نفت تولید می کرد و در اکتبر 2014  تولید نفت آن از سوی مقامات سعودی به بهانه مسایل زیست محیطی متوقف شده بود.

وزیر نفت کویت پیش از این بدون اشاره به علل و عوامل توقف استخراج نفت از این میدان نفتی از سوی کشورش، ابراز امیدواری کرد این مساله از راه گفتگو، تفاهم و درهای باز میان دو کشور حل وفصل شود.

عدم ارائه توضیح از سوی کویت در مورد علل و عوامل یاد شده، سوال های بسیاری را در کویت برانگیخت. به نظر می رسد کویت پس از سکوت رسمی خود و نپرداختن به این موضوع در همین رابطه در صدد حل وفصل اختلافات میان خود و عربستان همزمان با ورود پادشاه عربستان به کویت در پایان هفته جاری برآمده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار