شیراز؛

صدور مجوز جدید نانوایی ها فقط با رعایت ضوابط

صدور مجوز جدید نانوایی ها فقط با رعایت ضوابط و شاخصهای تعیین شده امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صدور مجوز جدید نانوایی ها فقط با رعایت ضوابط و شاخصهای تعیین شده کمیته ویژه آرد و نان فرمانداری و تائید کمیسیون نظارت استان امکان پذیر خواهد بود.
حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز در جلسه کمیته آرد و نان شهرستان شیراز که با حضور همه اعضای این کمیته با توجه به ضرورت بازرسی و نظارت بیشتر و مستمر بر واحدهای صنفی نانوایی تشکیل شد، گفت: ارزش گذاری و نظارت بر کیفیت و کمیت در نحوه تولید، مصرف و عرضه نان ، امری اجتناب ناپذیر و پر اهمیت است.
وی ادامه داد: نیاز به ساخت واحد صنفی نانوایی با توجه به تراکم جمعیتی در محدوده شهرستان شیراز به طور متوسط 228 واحد است که این نیاز با توجه به آمار متوسط کشور، کمبود 883 واحد نانوایی را نشان می دهد.  
فرماندار شیراز اظهار کرد: لازم است با توجه به رعایت دستورالعمل ها و ضوابط ساخت نانوایی و اعلام فراخوان عمومی برای آگاهی شهروندان و بررسی در کمیته آرد و نان شهرستان در فرمانداری شیراز نسبت به متقاضیان واجد شرایط از سوی این کمیته به عنوان شاخص های کیفی و کمی و عملیاتی و در نظر گرفتن توانمندی لازم اعم از علمی، فنی، مالی متقاضی برنامه ریزی صورت گیرد و صدور مجوز نانوایی جدید منوط به رعایت تمام ضوابط و شرایط ذکر شده در سطح شهرستان است.  
حیدر عالیشوندی تعداد نانوایی های دارای مجوز در شهرستان شیراز را در شهر شیراز 945 واحد در کل شهرستان 1 هزار و 100واحد نانوایی اعلام کرد و گفت : به هیچ عنوان به متقاضیانی که مدارک و شاخص های اعلام شده را طبق ضوابط و دستورالعملها رعایت نکنند مجوز داده نخواهد شد .
وی گفت : رعایت مسائل بهداشتی توسط نانوایان، تسریع در نوسازی واحدهای نانوایی فرسوده و همچنین رعایت استانداردهای فضا و محیط کارگران توسط متصدی نانوایی و استاندارد برای دستگاه نان پزی و تجهیزات مورد نیاز الزامی است و هر گونه ساخت، جابجایی و نقل و انتقال نیز باید با مصوبه کمیته نظارت شهرستان و استان صورت گیرد.
وی از همه متقاضیان نانوایی که توانایی مدیریت امور واحد نانوایی را دارند در خواست کرد با مراجعه به سایت صنعت و معدن و تجارت به آدرس ایرانیان اصناف www.iranianasnaf.ir و دریافت کد رهگیری برای ثبت نام و طی مراحل قانونی اقدام کنند .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۰:۳۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
من دنبال پروانه نانوایی هستم باید چکار کنم کجا مراجعه کنم از طریق کدام سایت نامنویسی کنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن نوری
۲۳:۱۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
من نیاز به پروانه کسب نان بربری دارم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۵۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
درخواست جواز کسب نانوایی سنگکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
سابقه کار مهم باشه نه مالک بودن ملک مورد نظر چون هیچ کارگر نانوایی نمیتونه ملک خریداری کنه این شرط باید برداشته بشه اگه بخواد انصاف رعایت بشه
آخرین اخبار