رونمایی از قدیمی‌ترین کاشی طراحی شده در فلسطین+ تصاویر

باستان‌شناسان از بزرگترین کاشی طراحی شده در یکی از قدیمی‌ترین قصرهای شهر اریحا در فلسطین رونمایی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، باستان شناسان از بزرگترین کاشی طراحی شده تاریخی در یکی از قدیمی ترین قصرهای شهر اریحا در فلسطین، تنها به مدت یک روز برای بازدید مردم، رونمایی کردند.

رونمایی از قدیمی‌ترین کاشی طراحی شده در فلسطین

مساحت این کاشی طراحی شده 827  متر مربع است که کفپوش حمام اصلی قصری در اریحا است که قدمت آن به دوره امویان باز می گردد.

این قصر شگفت‌انگیز در زلزله قرن هشتم ویران شد و این کاشی کاری بزرگ برای اولین بار در سال 1935 به دست "دیمیتری برامکی" باستان‌شناس فلسطینی و "روبرت هامیلتن" باستان شناس انگلیسی کشف شد.

 این دو باستان شناس پس از 3 ماه فعالیت مداوم توانستند تمام مساحت کاشی کاری شده را که دارای نقش های هندسی خیره کننده است به صورت کامل نمایان کنند.

این فرش کاشی کاری شده در دهه های سی و چهل، یعنی از زمان کشف آن، برای حفاظت از آن  در برابر عوامل طبیعی با پارچه و خاک به صورت کامل پوشانده شده بود.

رونمایی از قدیمی‌ترین کاشی طراحی شده در فلسطین

این فرش کاشی کاری که با 21 رنگ توانسته است 38 طرح خیره کننده و بسیار زیبا را خلق کند، در سال آینده و پس از ساخت سقف حفاظتی برای آن به صورت کامل رونمایی و  برای بازدید مردم افتتاح می‌شود. 

این کاشی کاری در یک قلعه صحرایی که معروف به "قصر هاشم" است قرار دارد. قصری که خود از مهمترین آثار اسلامی مناطق شمالی اریحا می باشد.
رونمایی از قدیمی‌ترین کاشی طراحی شده در فلسطین

ایهاب داوود، مسئول وزارت گردشگری و آثار باستانی فلسطین،گفت: این کاشی کاری در سال 1930 کشف و بازسازی شد، اما تا ابتدای قرن بیستم خبر آن منتشر نشد.

وی افزود: این قصر و با حمایت ژاپن تا پایان سال 2018 به یک موزه تبدیل می شود.


رونمایی از قدیمی‌ترین کاشی طراحی شده در فلسطین

قصر هاشم یکی از مشهورترین آثار باستانی شهر اریحا می باشد. شهری که خود از مهمترین اماکن فلسطین به شمار می رود و سالانه نزدیک به 120 هزار گردشگر از آن بازدید می کنند. 

شهر اریحا که در کرانه باختری و  نزدیک رود اردن و در شمال بحر المیت قرار داد از قدیمی ترین شهرهای فلسطین است که قدمت آن به 10 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

رونمایی از قدیمی‌ترین کاشی طراحی شده در فلسطین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار