اهدای 7 تندیس طلایی به افراد شایسته در جشنواره تلاشگران کیفیت

رییس جشنواره تلاشگران کیفیت کشور گفت:‌ مسائل کیفی در کشور مغفول مانده است و در جشنواره امسال به هفت نفر از افراد شایسته تندیس طلایی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله جاسبی رییس جشنواره تلاشگران کیفیت کشور عصر امروز در پژوهشگاه رویان با اشاره به مشخصات و ویژگی‌های بارز این جشنواره اظهار داشت: خیلی از مسئولان این جشنواره را جز بخش غیردولتی تلقی می‌کنند اما در حقیقت باید گفت که این جشنواره دولتی است و ما شاهد این هستیم که خیلی از کارها عملا به دست نهادهای دولتی انجام می‌شود و بخش خصوصی برای انجام هر کاری با فشارهای زیادی روبرو است.

وی بیان کرد: در جایی که بخش‌های غیردولتی در کارهای مفید وارد می‌شوند باید مورد حمایت واقع شوند و مسئله کیفیت متأسفانه در کشور مغفول مانده است.

جاسبی با بیان اینکه همه باید از کیفیت حمایت کنند، افزود: از مقام معظم رهبری تا عامه مردم علاقمند به کیفیت هستند و ما با کیفیت عملی فاصله زیادی با کشورهای دنیا نداریم و باید این مسئله را به صورت عملی در کشور پیاده کرد.

وی ادامه داد: کیفیت نباید در یک حوزه محدود شود بلکه باید سراسر زندگی ما از تولیدات، فناوری، خدمات سطح زندگی فرهنگ جامعه و هنر فرا بگیرد و اگر ما کیفیت زندگی را ارتقا دهیم از نعمت‌های بیشتر خداوند برخوردار شده و این یک نوع سپاسگذاری محسوب می‌شود.

رییس جشنواره تلاشگران کیفیت کشور بیان کرد: برخی از مشکلات ما در مسئله اقتصاد همان کیفیت است زیرا مردم سراغ تولیدات خارجی با شرط کیفی بالا می‌روند و ما باید در عمل گام‌های مهمی در زمینه ارتقای سطح کیفی محصولات برداریم.

وی عنوان کرد: این شورا در حد اختیاراتش کارهایی خوبی در زمینه ارتقای کیفیت در کشور انجام می‌دهد و این جشنواره در دی ماه برگزار می‌شود و از افرادی که در عرصه‌های ادبیات، علوم، هنر و صنعت درخشیده‌اند و شاهد برند شده‌اند با بررسی یک هیات داوری انتخاب می‌شوند و در این دوره هفت نفر تندیس، 15 نفر مدال و 5 نفر لوح تقدیر دریافت می‌کنند.

جاسبی گفت: یکی از کارهایی که شورا انجام می‌دهد سیاست‌های کلان کیفیت برای مذاکرات است و طی دو هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت در صورت تصویب شدن ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله کیفیت می‌تواند در محیط زیست، تولید، اخلاق جامعه اثرگذار باشد و با برنامه‌ریزی جدی‌تر مسئولان کیفیت در سطح بهتری در کشور پدیدار می‌شود.

جاسبی بیان کرد: باید نسل آینده احساس کند که مکالمات، تعاملات و تولیدش در کیفیت بهتری برخوردار است و ما این کار را با هدف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم.

حضور 20 مهمان خارجی در ششمین جشنواره تلاشگران کیفیت کشور
در ادامه مراسم بهروز ریاحی دبیر علمی جشنواره تلاشگران کیفیت کشور گفت: ما این جشنواره را با الگوبرداری از کشورهای سنگاپور و ژاپن در 10 سطح در حوزه‌های فناوری نانو و بایو، کیفیت بهداشت و درمان، کیفیت نظام سلامت، محیط زیست، آب و هوا، صنایع گاز، پتروشیمی و هوا فضا، هتلداری، خدمات، بانک و بیمه مدنظر قرار گرفته و سعی می‌کنیم که هنر را نیز در بحث سینما، تئاتر و تلویزیون به این جشنواره اضافه کنیم.

وی بیان کرد: در سال 90 اولین دوره برگزاری این جشنواره با حضور 600 نفر و ثبت‌نام 47 نفر انجام شد که چهار نفر تندیس طلایی را دریافت کرده‌اند.

ریاحی ادامه داد: در دوره دوم 380 مهمان ثبت‌نامی و پنج نفر تندیس طلایی و در دوره سوم 750 نفر مهمان، 74 ثبت‌نامی و چهار نفر تندیس زرین و در دوره چهارم 780 مهمان، 92 ثبت نامی و سه نفر تندیس زرین و در دوره پنجم هزار و 400 مهمان، 102 نفر ثبت‌نامی و سه نفر تندیس طلایی دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و 750 مهمان حضور داشته باشند و 124 نفر ثبت‌نامی و هفت تندیس طلایی و 15 مدال زرین و 25 نفر در سطح لوح و تقدیر قرار بگیرند.

وی گفت: این جشنواره در 9 دی ماه در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور هزار و 300 مهمان داخلی و 20 مهمان خارجی برپا می‌شود و 124 نفر در برآیند ارزیابی کیفیت قرار نمی‌گیرد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده بخش بین‌الملل این جشنواره راه‌اندازی می‌شود.

شناسایی افراد نخبه به وسیله جشنواره تلاشگران کیفیت کشور
در ادامه مراسم منوچهر منطقی عضو شورای سیاست‌گذاری گفت: این مجموعه برای اجرای سیاست‌های کلی نظام در بحث کیفیت تلاش می‌کند و اکنون بین 10 تا 16 درصد از موارد اجرایی شده و مسیر کیفیت باید به طور کامل مشخص شود.

وی بیان کرد: یکی از کارهای این جشنواره شناسایی افراد نخبه است و ما در کشور متأسفانه یک بانک اطلاعاتی جامعی از افراد ذی صلاح نداریم.

منطقی یادآور شد: نهادهای مختلفی در پیرامون این جشنواره شکل گرفته است و ما باید به فکر یکپارچه‌سازی حوزه‌های مختلف در زمینه ارتقای سطح کیفیت باشیم.

توجه به اخلاق مداری سبب ارتقای کیفیت در کشور
در ادامه مراسم احمد پورصفا رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا گفت: این مجموعه با شجاعت و با اعتماد به نفس کافی نخبگان رده اول کشور را انتخاب می‌کند و این مسئله نشان می‌دهد که گزینش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و ما باید این کار را به خارج از مرزهای کشور منتقل کنیم.

وی گفت: مسئله اخلاق باید در جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا اخلاق سبب ارتقای سطح کیفیت می‌شود.

لزوم انتخاب افراد شایسته در حوزه سلامت
در ادامه مراسم گورابی رییس پژوهشگاه رویان گفت: یکی از اهداف این جشنواره الگوسازی برای جامعه است و افراد شایسته را معرفی می‌کند تا کیفیت خدمات و تولیدات ارتقا یابد.

وی بیان کرد: افرادی که به عنوان نخبه در بحث سلامت انتخاب می‌شوند باید از نخبگان این حوزه باشند و این افراد باید در زمینه درمان، تحقیقات پزشکی و دستاوردهای نوین سرآمد همه باشند.

گورابی ادامه داد: من امیدوارم با ارتقای کیفیت در همه حوزه‌ها به خصوص سلامت این بخش از پیشرفت بیشتری برخوردار شود و نگاه به مدیران کیفی یکی از مسئولیت‌های این شورا است و این مجموعه در همه زمینه‌ها برای رسیدن به شرایط مطلوب همه تلاش خود را می‌کند.

جایگاه خالی جنبش کیفیت در کشور 
در ادامه مراسم پورمحمدی تلاشگر کیفیت گفت: امروز پیش‌نویس سیاست‌های کلی نظام در کیفیت قرار است به تصویب برسد و برای این کار بیش از 10 جلسه کار کارشناسی در این حوزه انجام شده است.

وی بیان کرد: 13 سیاست در حوزه کیفیت در یک مدل به دبیرخانه پیشنهاد شده و من امیدوارم هر چه سریع‌تر آن به تصویب برسد.

پورمحمدی گفت: جنبش کیفیت جایگاهش در کشور خالی است و ما باید تعالیم اسلامی و فرهنگ را برای کیفیت خرج کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار