کاهش 7درجه ای دمای هوای تهران طی 3 روز آینده/پیش بینی هوای پاک در آخر هفته

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوای تهران طی 3 روز آینده با کاهش 7 درجه ای به صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید .

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز تا فرداشب شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد در سطح استان تهران خواهیم بود.

بر این اساس هواشناسی کمینه و بیشینه دمای تهران در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه را به ترتیب (7 و 16)، (3 و 14) و ( صفر و 12) درجه سانتیگراد پیش بینی کرده است.

آسمان تهران روز آینده ابری همراه با مه صبح‌گاهی در برخی ساعات بارش باران و وزش باد و اواخر وقت فردا وزش باد شدید و کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز چهارشنبه آسمان تهران صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات خواهد بود.

هوای تهران تا روز چهارشنبه پاکیزه می شود/دمای هوا به زیر صفر درجه می سد

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت تغییرات دمایی و سامانه های بارشی ، اظهار داشت: سامانه بارشی از روز گذشته وارد کشور شده  که سبب بارش های پراکنده  و وزش باد در تهران شده است؛ این پدیده تا فردا جنوب غرب کشور نظیر استان های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، همدان و مرکزی را در برخواهد گرفت.

وی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، افزود: از امشب(دوشنبه)شاهد افت نسبی دما در  شمال غرب کشور یعنی آذربایجان شرقی، غربی اردبیل و همچنین سواحل دریای خزر خواهیم بود اما این کاهش دما محسوس نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی تصریح کرد: از روز چهارشنبه به سبب وزش باد های شدید از شدت آلایندگی های استان تهران کاسته خواهد شد بطوریکه شاهد هوای پاک تا روز جمعه خواهیم بود؛ همچنین سامانه جدیدی از روزپنج شنبه وارد کشور می شود که تنها سبب بارش در سواحل شمالی کشور خواهد شد چراکه منبع رطوبت در این ناحیه است.

وظیفه در ادامه، افزود: با گذر این سامانه از سواحل خزر، بارش های پراکنده برف در سطح دامنه های البرز و شمال شهر تهران به وقوع خواهد پیوست.

وی در پایان تاکید کرد: با استقرار این سامانه بر فراز آسمان کشور کمینه دما در یک شنبه هفته آینده به زیر صفر خواهد رسید و بارش ها از اواخر هفته آینده شدت خواهند گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار