کاخ سفید: تمدید تحریم‌های ایران برخلاف برجام نیست!

سخنگوی کاخ سفید امشب در کنفرانس خبری، با خبرنگاران در خصوص تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران سخن گفت و مدعی شد این قانون تناقضی با برجام ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که آمریکایی‌ها از همان ابتدا با صراحت گفته‌اند که تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران، بر خلاف توافق هسته‌ای نیست و اوباما قصد دارد این مصوبه کنگره را امضا و ابلاغ کند.

کنگره آمریکا هفته گذشته طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرد؛ این مصوبه تا اجرایی شدن فقط به اندازه یک امضا "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا فاصله دارد. 

یکی از خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست خبری کاخ سفید از سخنگو پرسید: رئیس‌جمهور ایران گفته است که تمدید قانون تحریم‌های ایران، بر خلاف توافق هسته‌ای خواهد بود؛ نظر شما چیست؟

جاش ارنست مدعی شد: از همان زمان بررسی این موضوع در کنگره، شفاف اعلام کردیم که این قانون بر خلاف توافق هسته‌ای نیست.

سخنگو ادامه داد: همچنین با صراحت اعلام کردیم که اگر این توافق، موجب تضعیف و یا نقض برجام شود، رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد؛ با توجه به حمایت کنگره از توافق هسته‌ای، مشخص بود که رئیس‌جمهور حمایت سیاسی لازم برای این کار را خواهد داشت.

ارنست در مقام نتیجه‌گیری گفت: ولی خوب این قانون، توافق هسته‌ای را نقض نمی‌کند و رئیس‌جمهور اوباما قصد دارد آن را امضا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
ما هم بمب اتمو می سازیم میگیم تمامی کاریمان برخلاف برجام نیست
آخرین اخبار