مخالفت خاخام صهیونیستی با قانون منع پخش اذان از مساجد فلسطین

خاخام اعظم رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با اجرای قانون منع پخش اذان از مساجد سرزمین های اشغالی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، «دیوید لاو» خاخام اعظم رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که وی مخالف اجرای قانون منع پخش اذان از مساجد سرزمین های اشغالی است.

وی افزود: در تلاش است تا با گفت وگو و رایزنی با علمای دینی بر قانون گذاران صهیونیستی فشار بیاورند تا از تصویب این قانون خودداری کنند.

خاخام اعظم رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ما باید از اجرای چنین قوانینی که همزیستی شکننده ما را در فلسطین تهدید می کند، جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانون منع پخش اذان از مساجد سرزمین های اشغالی هیچ وجاهت دینی و شرعی ندارد ؛ گفت: راه حل هایی در این خصوص وجود دارد که می توان اجرا کرد.

'دیوید لاو' خاخام اعظم رژیم صهیونیستی پیش تر نیز با انتقاد از هجوم شهرک نشینان به مسجدالاقصی گفته بود: ورود یهودیان به مسجد‌الاقصی ممنوع است.

پارلمان رژیم صهیونیستی 26 آبان (16 نوامبر) پیش نویس قانون مشروعیت بخشی به کانون شهرک سازی را تصویب کرد،‌ اما این پیش نویس برای این که به قانون تبدیل شود، باید در سه نوبت تصویب شود.

جامعه جهانی احداث همه شهرک نشین های صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی را غیرقانونی اعلام کرده است و این اقدام را مانع بزرگی در مسیر روند صلح در این منطقه می داند.

قانون منع پخش اذان که همه اماکن مذهبی مسلمانان به ویژه مساجد را در بر می گیرد، علاوه بر آن که خشم مسلمانان و کشورهای اسلامی و عربی در سراسر جهان را برانگیخت،‌ با واکنش برخی از موسسات صهیونیستی روبرو شد.

در همین راستا، موسسه دموکراسی اسرائیل که یک سازمان غیر دولتی است اذعان کرد که حزب راست گرای افراطی (حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی) از همه مسائل بهره برداری سیاسی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار