جم؛

ساخت نیروگاه در شرکت پالایش گاز فجر جم به دست ژاپنی ها

شرکت هیتاچی ژاپن همکاری خود با شرکت پالایش گاز فجرجم را از سر گرفته و قرار است در این شرکت نیروگاه بسازد.

ساخت نیروگاه در شرکت پالایش گاز فجر جم به دست ژاپنی ها
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم گفت: ساخت دومین نیروگاه این شرکت با هدف تولید 82 مگاوات ساعت برق از سال 85 در برنامه‌هایمان بود که به علت تحریم‌ها امکان اجرای آن فراهم نشد.

هادی هاشم زاده فرهنگ افزود: با اجرای برجام و حضور شرکت هیتاچی ژاپن در این پالایشگاه، ساخت نیروگاه بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به این‌که تاکنون دو واحد این پالایشگاه به مدار تولید آمده، ادامه داد: واحد سوم آن نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

هاشم زاده فرهنگ ازتولید چهار میلیون و 400 بشکه میعانات گازی در هشت ماه امسال نیز خبر داد که از بندر سیراف به هند، کره جنوبی، و ژاپن صادر کرده است.

 مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با اشاره به این‌که در هشت ماه امسال 13 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب گاز در این شرکت فرآورش و به شبکه سراسری تزریق شده است، گفت: از ابتدای فعالیت این شرکت در سال 68، تاکنون 695میلیارد مترمکعب گاز فرآورش و 269 میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده است.

 هاشم زاده فرهنگ، با اشاره به این که طرح تولید 40 هزار تن گاز مایع در این شرکت در دست اجراست، افزود: طرح گوگردسازی پالایشگاه نیز همزمان با مطالعه برای دریافت 50میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی در حال اجراست.

شرکت پالایش گاز فجرجم با ظرفیت فرآورش روزانه 125 میلیون مترمکعب، وظیفه تامین 15 درصد گاز مورد نیاز کشور را بر عهده دارد.

هم اکنون روزانه 91 میلیون مترمکعب گاز در این شرکت تولید می‌شود که حدود 12 درصد تولید گاز در کشور است. این شرکت افزون بر فرآورش گاز و محصولات جانبی، وظیفه راهبری فرودگاه جم و بندر صادراتی سیراف را نیز برعهده دارد.

 شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم و در 265 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر واقع شده است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.