در صحن علنی:

ادیانی:کمیسیون برنامه و بودجه محل رانت و ویژه‌خواری شده/تاجگردون: ادیانی باید از همه عذرخواهی کند

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات ادیانی اخطار قانون اساسی داد.

خالقی*میرحسینی*ادیانی: براساس ادوار گذشته کمیسیون برنامه و بودجه محل رانت و ویژه‌خواری شده است/ تاجگردون: ادیانی باید از همه عذرخواهی کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی امروز سه‌شنبه 16 آذرماه پیشنهاد داد تا تمام اعضای کمیسیون برنامه و بودجه عضو کمیسیون تلفیق قرار بگیرند.

 اما علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر ضمن مخالفت با این پیشنهاد اظهار داشت: براساس مستنداتی که از ادوار گذشته وجود دارد کمیسیون برنامه و بودجه محل رانت و ویژه‌‌خواری شده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق باید براساس اعضای تمام کمیسیون‌های تخصصی مجلس تشکیل شود یعنی سه نفر از هر کمیسیون.

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه ضمن اعتراض به اظهارات ادیانی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: بنده با استناد به اصل هفتاد و نه قانون اساسی نسبت به اظهارات وی اخطار دارم.

وی بیان داشت: هر شخصی می‌تواند در مقام مخالف اظهاراتی را در صحن بیان کند اما حق توهین به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را ندارد حال چه نمایندگان ادوار گذشته و چه کنونی.

تاجگردون تأکید کرد: باید آقای ادیانی از همین‌جا از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: براساس اصلاحات در مجلس نهم قرار شد اعضای کمیسیون تلفیق حق ارائه پیشنهاد و حتی تصویب به نفع حوزه انتخابی خود را نداشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: حتی اگر شبهه‌ای وجود داشته باشد باز نماینده قائم شهر حق توهین ندارد، بنده، یوسفیان ملا، حسن‌پور، تابش، مفتح و ... از اعضای کنونی و دوره قبل کمیسیون برنامه و بودجه بوده‌ایم و این اظهارات توهین به همه آنهاست.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در واکنش به اظهارات ادیانی آن را توهین و خلاف دانست و به مصوبه مجلس نهم مبنی بر آنکه اعضای کمیسیون تلفیق حق ارائه پیشنهاد و تصویب به نفع حوزه انتخابیه خود را ندارند اشاره کرد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار