محسنی‌بندپی در دومین نمایشگاه بین المللی خدمات توانبخشی معلولان:

تولید 75 درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور/ افراد معلول در لایحه حمایت از معلولان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: 75 درصد از کل تجهیزات پزشکی معلولان و جانبازن، تولید داخل است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی در دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولان، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: 75 درصد از کل تجهیزات پزشکی موجود کشور برای افراد معلول و جانباز تولید داخلی و تنها 25 درصد آن وارداتی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید در تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی 3 فاکتور در نظر گرفته شود، تصریح کرد: ارتقا و کیفیت بخشیدن به تولیدات، قیمت و اثربخشی سه فاکتور مهمی هستند که باید در بحث تولیدات و ارائه خدمات پیشرفته در نظر گرفته شوند.

* اهمیت نقش تجهیزات پزشکی در تشخیص های به موقع

محسنی‌بندپی با تاکید بر اهمیت نقش تجهیزات پزشکی در جامعه معلولان، افزود: امکاناتی که این تجهیزات در علم به روز دنیا فراهم می کند در تشخیص به موقع، سرعت بخشیدن به توانمندی افراد معلول در انجام کارها و فراهم کردن زمینه پیشرفت این قشر،  بسیار تاثیرگذار هستند. 

وی بیان کرد: امروزه در علم روز دنیا و پدیدار شدن فناوری و تکنولوژی شرایط حضور و تردد  آسان تر افراد معلول فراهم شده است به گونه ای که از نبوغ و استعدادهایشان نیز بیشتر بهره وری می شود.

محسنی بندپی ادامه داد: البته باید به این موضوع که تولید در کشور ما سخت است توجه داشت چرا که با تسهیلاتی که بانک ها با بهره‌های آنچنانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند و نیز عدم وجود فرهنگ تکیه بر نیروهای متخصص و خلاق داخلی، رعایت همه جانبه این سه فاکتور با مشکل مواجه شده که امیدواریم در راستای اقتصاد مقاومتی این نگاه کاربردی را عمیق تر کنیم.

* مشاوره های ژنتیک ازدواج را در قانون برنامه ششم توسعه اجرایی می‌کنیم

رئیس سازمان بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی براساس رسالت خود، 4 فاکتور را فراروی برنامه های خود قرار داد که رویکرد اول؛ پیشگیری در بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها مانند غربالگری اوتیسم، مقابله با تنبلی چشم و... رویکرد دوم؛ استاندار بخشی و ارتقا کیفیت خدمات، رویکرد سوم؛ استفاده از ظرفیت های ارزشمند و سازمان های مردم نهاد و رویکرد چهارم تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتن افراد معلول در لایحه حمایت از معلولان که هم اکنون در مجلس  در حال پیگیری است.

محسنی بندپی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم شرایط ایده‌الی را برای پیوستن افراد معلول در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار