سی‌ان‌ان: در دولت ترامپ، بانوی اول کیست؟

کارشناسان بر این باورند که همسر "دونالد ترامپ" بانوی اول آمریکا نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: زمانیکه "ال گور"، معاون بیل کلینتون در دوران ریاست جمهوری، برای ملاقات با رئیس جمهور منتخب آمریکا نزد "دونالد ترامپ" رفت، در ابتدا با "ایوانکا ترامپ"، دختر بانفوذ او، دیدار کرد. "ال گور" درباره ملاقات خود با خانواده ترامپ اظهار داشت: پیش از آنکه دونالد ترامپ را ببینم، نخست جلسه ملاقاتی با ایوانکا برایم ترتیب داده شد و پس از آن موفق به گفتگو با رئیس جمهور منتخب شدم.

"ال گور" یک فعال محیط زیست سرشناس است که بدون شک تلاش ‌کرده تا با ملاقات ترامپ از دیدگاه وی درباره موضوع مهم تغییرات آب و هوایی مطلع شود. اینکه وی در ابتدا مجبور به ملاقات با ایوانکا بوده در کنار تصمیم نقل مکان ایوانکا و "جرد کوشنر"، همسرش، از نیویورک به واشینگتن همگی خبر از نفوذ بیش از حد دختر ترامپ در امور کاری پدر می‌دهد. ایوانکا در حالی مقدمات نقل مکان از نیویورک را به واشینگتن مهیا کرد که "ملانیا ترامپ"، همسر رئیس جمهور منتخب، قصد دارد همراه با پسرش در پنت‌هاوس برج منهتن نیویورک باقی بماند.

باتوجه به مسائل یاد شده این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که در دوران ریاست جمهوری ترامپ واقعا چه کسی بانوی اول آمریکا خواهد بود؟ برخی معتقدند نه ملانیا و نه ایوانکا، هیچکدام بانوی اول آمریکا نخواهند شد. ظاهرا ملانیا ماندن در نیویورک و گذراندن وقت با پسرش را به امور سیاسی ترجیح می‌دهد و از طرف دیگر ایوانکا دارای مشغله‌های کاری فراوانی است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: نقش ایوانکا فراتر از دختر ارشد و یا حتی بانوی اول کاخ سفید است. او تاثیرگذارترین فرد بر روی پدرش است و حتی بهتر از ملانیا می‌تواند بر روی رئیس جمهور منتخب اعمال نفوذ داشته باشد.

ملانیا قصد دارد تا پایان سال تحصیلی پسرش در نیویورک بماند و به این ترتیب جایگاه بانوی اول در کاخ سفید خالی می‌ماند. ایوانکا نیز بیشتر از آن درگیر مسائل تجاری است تا بتواند پا به پای پدر در امور سیاسی گام بردارد.

ایوانکا در جریان تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ کمک‌های زیادی به وی کرد و همواره جای خالی ملانیا را پر کرد. زمانیکه ملانیا در سخنرانی در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان متن سخنرانی "میشل اوباما" را سرقت کرد و جنجال زیادی در رسانه‌ها به راه انداخت، ایوانکا برای کمک به پدر وارد میدان شد و با ایراد یک سخنرانی قوی درباره ارزش‌های اجتماعی، مراقبت از کودکان و اعتبارات مالیاتی تا حد زیادی گاف ملانیا را جبران کرد.

زمانیکه دونالد ترامپ قصد داشت "مایک پنس" را به عنوان معاون خود معرفی کند، برخلاف قاعده مرسوم، ملانیا در جلسه حضور نداشت؛ اما ایوانکا و همسرش به خوبی جای او را پر کردند و با قرار گرفتن در کنار دونالد ترامپ نشان دادند، پدر را تنها نمی‌گذارند.

معمولا فرزندان نامزدهای ریاست جمهوری خود را از دنیای سیاست دور نگه می‌دارند. وقتی "جرج بوش" قصد داشت در سال 2000 رسما برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام آمادگی کند، دخترش "جنا" گفت: آرزو می‌کنم انتخاب نشوی. اگر رئیس جمهور شوی زندگی ما به طور کامل به هم میریزد.

در برخی موارد استثنایی، دختران ارشد برخی روسای جمهور در مقام بانوی اول کاخ سفید قرار گرفتند. "مارتا" دختر "توماس جفرسون"، رئیس جمهور سال‌های 1179 تا 1187 میلادی آمریکا، بانوی اول کشور شد زیرا مادرش 20 سال پیش درگذشته بود. 

"مارگارت" دختر ارشد "هری ترومن"، سی و سومین رئیس جمهور آمریکا، نیز این فرصت را به دست آورد تا بانوی اول کشور شود زیرا مادرش اغلب برای کسب آرامش اعصاب واشینگتن را ترک می‌کرد و در ییلاق میزوری اقامت داشت.

با این حال، تاکنون هیچکدام از روسای جمهور آمریکا دختر و یا فرزندی نداشته‌اند که به اندازه ایوانکا از پدرش حمایت کند و این موضوع می‌تواند یک نکته منفی به حساب آید.

شاید بهتر باشد ترامپ نحوه تعامل با دخترش و میزان دخالت او را در مسائل سیاسی از "ریچارد نیکسون"، سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا، فرا بگیرد. "جولی"، دختر نیکسون، نیز دخالت زیادی در امور کاری پدرش داشت؛ اما خیلی زود با اقدام قاطع وی روبرو شد. ریچارد نیکسون اعلام کرد جولی و دیگر فرزندانش باید مانند دیگر جوانان مستقل شده و در شغلی مشغول به کار شود. ریچارد نیکسون برای فرزندانش قوانین سختگیرانه‌ای وضع کرد و آنها را از استخدام در مراکز وابسته به دولت و یا بنیاد نیکسون منع کرد.

به این ترتیب پرسش اصلی درباره هویت بانوی اول آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار