جزییات کلاهبرداری میلیاردی از طریق شبکه های ماهواره ای+تصاویر

هرگونه درخواست از افراد جهت پرداخت و یا واریز پول به بهانه هزینه ارسال جوایز مسابقات پیامکی اعلام شده در شبکه های ماهواره ای ، شیوه و شگردی برای کلاهبرداری است .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی طرح شکایت معاونت حقوقی سازمان صدا و سیما مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با جعل عنوان وابستگی خود به این سازمان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کردند ، پرونده ای با موضوع "جعل و کلاهبرداری" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 3 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

در شکایت ارائه شده از سوی معاونت حقوقی سازمان صدا و سیما عنوان شده بود : " .... در پی طرح شکایت تعدادی از مخاطبان رسانه ملی با این سازمان عنوان شده است که فرد یا افرادی تحت عنوان مشارکت در مسابقه پیامکی این سازمان و از طریق کانال های ماهواره ای مورد کلاهبرداری قرار گرفتند ؛ ... " . 

جزییات کلاهبرداری میلیاردی از طریق شبکه های ماهواره ای+تصاویر

شناسایی بیش از 100 حساب بانکی :
کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، موفق به شناسایی تعدادی از حساب های عابربانکی شدند که مالباختگان اقدام به واریز پول به این حساب ها کرده بودند ؛ با بررسی تراکنش مالی حساب های اعلام شده از سوی مالباختکان ، دهها حساب بانکی دیگر شناسایی شد که در بررسی تمامی آنها مشخص شد تمامی حساب ها از لحاظ حقوقی متعلق به افرادی است که عمدتا بواسطه اعتیاد شدید به موادمخدر و یا نیازمندی مالی و در ازای دریافت مبلغی در حدود 200 الی 300 هزار تومان اقدام به افتتاح حساب نموده و عابربانک های خود را بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعات احتمالی در اختیار فردی ناشناسی قرار داده اند !!! . 

دستگیری اولین متهم پرونده : 
در شرایطی که ظاهرا هیچگونه اطلاعاتی جهت شناسایی متهمان پرونده وجود نداشت ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی فردی شدند که اقدام به افتتاح تمامی این حساب های بانکی با استفاده از مدارک شناسایی افراد غیر کرده بود . 
با شناسایی دقیق "فرزین . ی" ( 26 ساله ) در منطقه حکیمیه ، وی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش دهها عابربانک متعلق به افراد غیر نیز کشف و توقیف شد . 
فرزین پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "حدودا دو سال پیش با فردی بنام شهرام آشنا شدم ؛ شهرام گفت که کار ماهواره ای !!! انجام می دهد و پیشنهاد داد که در ازای حقوق ماهیانه دو میلیون تومان برایش کار کنم ؛ شهرام به من گفت که از طریق مدارک افراد کارتن خواب یا معتاد اقدام به افتتاح حساب نمایم و پس از افتتاح حساب کارت ها را در اختیار شهرام می گذاشتم؛ شهرام روزی 100 عابربانک به من تحویل می داد تا پول هایی را که داخل حساب ها می آید را خالی کنم و من نیز پول ها را شب به شب به شهرام تحویل می دادم ؛ دو سال است که شهرام را می شناسم و حدود 8 ماه است که برایش کار می کنم ؛ طی این مدت هر شب حدود 10 میلیون تومان را از حساب کارت ها برداشت می کردم و تمامی این پول ها را در اختیار شهرام می گذاشتم ؛ در مجموع ، در طی این مدت حدودا دو میلیارد تومان به این شیوه و شگرد از حساب ها برداشت و به شهرام تحویل دادم " . 

دستگیری متهم اصلی پرونده : 
با شناسایی متهم اصلی پرونده بنام "شهرام . ب" ( متولد 1354 ) ، محل تردد وی در محدوده خیابان شریعتی – بالاتر از پل رومی شناسایی و نهایتا او نیز در مورخه 06/09/1395 دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 

شهرام که از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است و چندین بار به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در اواخر سال گذشته از زندان آزاد شده ، پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در خصوص شیوه و شگرد فعالیت خود به کارآگاهان گفت : " ماهیانه مبلغ 15 میلیون تومان را برای انتشار زیرنویس به مدت یک ماه ، به حساب شبکه های ماهواره ای واریز می کردم و آنها نیز پس از دریافت پول نسبت به زیرنویس کردن مسابقه پیامکی و یا نظرسنجی در برنامه های خود اقدام می کردند ؛ داخل زیر نویس چندین شماره جهت ارسال جواب مسابقه اعلام شده بود ؛ زمانیکه افراد به تصور خودشان جهت شرکت در مسابقه اقدام به ارسال جواب مسابقه می کردند ، شماره هایشان در اختیار من قرار می گرفت ؛ من نیز از طریق چند اپراتور خانم که برای همین کار استخدام کرده بودم با آنها تماس می گرفتم و عنوان می کردیم که در مسابقه پیامکی برنده جوایز ارزشمندی همچون تلویزیون ، رایانه ، گوشی تلفن همراه مدل بالا و ... شدند ؛ نهایتا به این افراد اعلام می کردیم که برای دریافت جوایز خود لازم است تا مبلغ 130 هزار تومان را بابت هزینه ارسال جایزه به حساب های اعلامی از سوی اپراتورها واریز کنند و به این شیوه و ترفند ، صدها نفر اقدام به واریز پول به حساب های عابربانک ها می کردند ؛ در پایان نیز فرزین تمامی پول ها را از حساب خارج می کرد و در اختیار من می گذاشت " .
 
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به این موضوع که هرگونه درخواست از افراد جهت پرداخت و یا واریز پول به بهانه ی هزینه ارسال جوایز مسابقات پیامکی اعلام شده در شبکه های ماهواره ای ، قطعا شیوه و شگردی برای کلاهبرداری است ، اعلام داشت : " کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می توانند جهت طرح شکایت به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ؛ همچنین شکات و مالباختگانی که در سایر شهرها و یا استان های کشور ، بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند نیز می توانند طی تماس تلفنی با شماره تماس 51055431 با اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ نسبت به طرح شکایت خود و انجام سایر هماهنگی ها جهت ارسال شکایات خود به این اداره اقدام نمایند . 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ دی ۱۳۹۶
کلاهبرداران باید مجازات بشن در ملاعام
آخرین اخبار