بوشهر،

دولت یازدهم دولت محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: دولت یازدهم دولت محیط زیست است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان بوشهر گفت: زمانی بحث محیط زیست یک مصلحت بود اما امروز واجب است و این به علت شناخت رئیس جمهور از بحران های پیش روی این بخش است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست های کلی نظام فصل نوینی را در توسعه پایدار ترسیم کردند و برای اینکه بتوانیم سیاست اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم باید محیط زیستی سالم داشته باشیم.

 ابتکار گفت: در برنامه ششم توسعه یکی از محورهای اساسی محیط زیست و آب است وی افزود استان بوشهر استانی با ظرفیت های طبیعی فوق العاده است که باید با برنامه ریزی اساسی خسارت های زیست محیطی در بهره مندی از این منابع طبیعی را به حداقل برسانیم.

معاون رئیس جمهور از ابلاغ برنامه اچ اس ای یا مدیریت محیط زیست بهداشت و ایمنی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: این طرح اگر چه با تاخیر اما در این منطقه در دست اجراست.

 ابتکار مقابله با فلرینگ هدررفت گاز در منطقه عسلویه و مقابله با گازهای گلخانه ای را رویکرد دولت یازدهم بیان کرد.

وی گفت: مساله مقابله با ریزگردها را از سیاست های دولت برشمرد و افزود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز قطعنامه ای در خصوص آثار زیان آور فرا منطقه ای ریزگردها تصویب شده است.

ابتکار افزود: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 30 درصد بیماری ها ناشی از آلودگی‌های هوا، خاک، سموم و زیست محیطی است که در این زمینه باید رویکرد کاهش آلودگی‌ها مورد توجه همه سازمانها و وزارتخانه‌ها قرار بگیرد.

وی گفت: بخشی از رویکرد سازمان محیط زیست توجه به تحولات جهانی است که با توجه به توافقات صورت گرفته پاریس خوشبختانه این توافقات تصویب شده و به زودی ایران به این توافق ملحق می‌شود.

ابتکار افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت های فرهنگی اجتماعی بالایی است و استان بوشهر سال قبل در برگزاری جشنواره فیلم سبز نقش مهمی ایفا کرد.

وی گفت: رشد 133 درصدی اعتبارات مربوط به حفاظت محیط زیست است و اعتبارات مرتبط با مقابله با گرد و خاک و تغییر اقلیم و آلودگی هوا پیش بینی نشده است که امیدواریم د ربودجه لحاظ و در مجلس تصویب شود.

 ابتکار افزود: دولت یازدهم در کنار نقش آفرینی در حوزه های مختلف ملی و بین المللی از جمله برجام فضا را برای گفتگو آزاد گذاشته است.

 استاندار بوشهر هم گفت: استان بوشهر استانی در معرض تخریب زیست محیطی است مصطفی سالاری با بیان اینکه آماده هستیم طرح جامع مدیریت مناطق را با طرح آمایش سرزمینی به صورت همگام و تخصصی جلو ببریم افزود بحران آب و رفع مشکل اعتبار اجرای طرح فاضلاب شهری نیازمند توجه دولت است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.