کیفیت آموزشی مناطق محروم در مسیر بهبود/ نیاز به افزایش سرانه دانش آموزی در طرح خرید خدمات آموزشی

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از عملکرد مثبت طرح خرید خدمات آموزشی در این استان و ضرورت توجه به آن خبر داد.

علی رضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ابعاد مختلف طرح خرید خدمات آموزشی در این استان اظهار داشت: 2 سالی است که این طرح در مناطق محروم و نقاطی که نیروی انسانی در آن کافی نیست، در حال اجرا است. 
 
وی ادامه داد: در همین راستا، مسئولیت تدریس به موسسات رسمی و دارای مجوز آموزش و پرورش واگذار شد و طبق ارزیابی‌های انجام شده بازخوردهای مثبتی در سطح استان به چشم خورد. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: یکی از نمونه‌های بازر مثبت بودن این طرح رشد هشت درصدی نمرات نهایی دانش‌آموزان این استان بوده است. 
 
نخعی با بیان اینکه بیشترین کمبود نیروی انسانی در مناطق 15 گانه استان بوده، عنوان کرد: با توجه به اینکه نیروهای مورد استفاده در این طرح از میان افراد داوطلب، انتخاب شده‌اند و تطبیق رشته تحصیلی افراد با درس تدریس شده و اولویت مقاطع تحصیلی بالاتر مورد توجه بوده کیفیت آموزشی قابل قبولی را رقم زدیم. 
 
وی بهره‌گیری از نیروهای بومی در ارائه خدمات آموزشی را از دیگر نکات مثبت این طرح خواند و اضافه کرد: همین امر موجب شده تا در مواردی این معلمان از وقت آزاد خود برای برگزاری کلاس‌های تقویتی استفاده کنند و وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان بدین طریق ارتقا یابد. 
 
نخعی ادامه داد: این طرح برخلاف تبلیغات که ناشی از اطلاعات ناکافی است، بسیار ثمربخش بوده و از آن استقبال می‌کنیم. البته این مسئله به معنای بی نیازی از استخدام معلم نیست. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: اکنون برای نیروهای خرید خدمات، هفته‌ای یکبار دوره‌های آموزشی با محوریت شیوه‌های یادگیری برگزار می‌شود. 
 
نخعی با بیان اینکه وضعیت کیفیت آموزشی رو به بهبود است، اظهار داشت: طرح خرید خدمات، در سطح استان پوشش 7.5 درصدی داشته و در حال حاضر قریب به 2 هزار و 500 معلم نیز مشغول به فعالیت هستند. 
 
وی یادآور شد: از کمبودهای این طرح، سرانه پایین دانش‌آموزی و همچنین امنیت شغلی نه چندان مناسب معلمان است. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان یادآور شد: پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود این طرح، سرانه دانش‌آموزی که اکنون بین 500 الی 600 هزار تومان در نظر گرفته شده به یک میلیون تومان افزایش یابد تا ضمن افزایش انگیزه در مشارکت طرح، با بهره‌گیری از بودجه کمتری نسبت به سایر مدارس و بهبود وضعیت آموزشی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار