قیمت فعلی گوشت کاذب است/ گوشت 18 هزار تومان گران‌تر عرضه می‌شود!

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت:با توجه به اعلام انباشتگی دام در بسیاری از استان ها، در دو ماه اخیر تنها به سبب ایراداتی در چرخه توزیع با گرانی کاذب گوشت در بازار روبرو شدیم.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گرانی کاذب گوشت در ماه های اخیر اظهار داشت: با توجه به اعلام انباشتگی دام در بسیاری از استان ها، در دو ماه اخیر تنها به سبب مشکلاتی در چرخه توزیع با گرانی کاذب گوشت در بازار روبرو شدیم.

وی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون نفر از مصرف کنندگان داخلی به خاطر گرانی گوشت کاهش داشتند، گفت: اگر نظارت و ساماندهی از سوی اتحادیه گوشت گوسفندی در چرخه توزیع صورت نگیرد، بدون شک در این مدت شاهد کاهش بیشتر مصرف کنندگان داخلی محصولات دامی خواهیم بود.

پوریان با بیان اینکه کمبود دام در میادین صحت ندارد، افزود: در شرایط کنونی بنا به اعلام عشایر 85 میلیون راس در کشور وجود دارد که 30 میلیون راس آن بز و بقیه گوسفند است.

به گفته وی علی رغم عرضه روزانه 150 هزار لاشه تنها 60 هزار لاشه در میادین  توزیع می شود که درنهایت این امر نوسانات قیمت بازار را رقم می زند. 

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده تصریح کرد: نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی 28 هزار تومان، شقه بدون دنبه 30 هزار تومان و گوساله 18 هزار تومان است که به سبب نواقص چرخه توزیع و وجود دلالان با اختلاف 18 هزار تومانی در بازار عرضه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار