جشنواره 100 فیلم‌سازان بسیاری به سینمای كشور تحویل داده است

امكان تبادل نظر و بازاریابی برای فیلم‌ها و مذاكره با شركت‌های پخش كننده‌ خارجی كه در ایام جشنواره حضور دارند، برای فیلم‌سازان جوان یك فرصت استثنائی است.

جشنواره 100 فیلم‌سازان بسیاری به سینمای كشور تحویل داده است
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود نجفی فیلم‌ساز مستند، وجود جشنواره‌ها را از آنجایی كه شرایطی را برای نمایش فیلم‌های فیلمسازان جوان فراهم می‌آورد مثبت تلقی كرد و اظهار داشت: بازخوردهایی كه توسط فیلم‌سازان و اساتید نسبت به فیلم های پخش شده در این جشنواره‌ها وجود دارد می تواند سازنده‌های آن ها را نسبت به ادامه فعالیت‌های هنری خود پخته تر كند و می توان گفت كه این جشنواره‌ها نقطه قوتی برای آینده كاری فیلم‌سازان به شمار می رود.  
 
وی ادامه داد: امكان تبادل نظر و بازاریابی برای فیلم‌ها و مذاكره با شركت‌های پخش كننده‌ خارجی كه در مدت ایام جشنواره حضور دارند هم فرصتی است كه اگر یك فیلم‌ساز با هوشیاری قدم در آن بگذارد می تواند فرصتی استثنائی را برای وی رقم بزند.
 
كارگردان مستند «قیصر چهل سال بعد» ورود جشنواره‌ها را به بحث‌های آموزشی بیش از پیش، نیازمند یك كار كارشناسی شده و منظم خواند و بیان داشت: ورك‌شاپ های بسیاری در ایام جشنواره وجود دارند كه اگر به خروجی آن ها نگاه كنیم خیلی نمی توانند در توسعه اندوخته های فیلم‌سازان تأثیرگذار باشند؛ ولی اینكه بگوییم اصلاً تأثیری ندارند حرفی از اساس اشتباه است ولی باید سعی شود تا در این مجال اندك، كاربردی ترین كارگاه‌هایی كه می تواند فیلم‌ساز را نسبت به اطلاعات تازه آشنا سازد در این كارگاه ها آموزش دهیم.
 
وی فیلم‌سازی كه در حوزه فیلم كوتاه كار می كند را بسیار توانمندتر از نظر شخصیت پردازی و بیان قصه توصیف كرد و گفت: زمان در فیلم های كوتاه مسئله ای است كه یك فیلم‌ساز باید سعی كند تا آن را مدیریت كند و در این راه كارگردانی موفق است كه بتواند با مدیریت زمان و حذف موارد غیر ضروری اصل قصه را به مخاطب خود منتقل كند.
 
وی درخصوص جشنواره بین المللی فیلم 100 كه با حضور خود باعث شده تا فیلم‌سازان ارزنده ای پرورش یابند هم این طور گفت: این جشنواره كه یك دهه در جریان جشنواره‌ای كشور وجود دارد دیگر برای خود دارای پایگاه محكمی است و فیلم‌سازان بسیاری را تربیت و تحویل سینمای كشور داده است و به جرئت می توان گفت كسی كه در 100 ثانیه فیلم می سازد خیلی هنرمند‌تر از فیلم‌سازی است كه در زمان بلند فیلم‌سازی می كند.
 
كارگردان مستند «حاج كاظم» محدودیت زمانی این فیلم ها را فرصتی استثنائی برای استفاده از ابزارهای تبلیغاتی خواند و بیان داشت: با توجه به این زمان كوتاه، فیلم‌ها می توانند از فضای مجازی و امكانات تبلیغاتی شهری نهایت استفاده را ببرند و مخاطب عام تری را به سمت خود جذب كنند؛ در صورتی كه برای نمایش فیلم‌های كوتاه حتماً نیازمند اكران آن در سالن‌های سینمایی هستیم.
 
گفتنی است؛ یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 100 كه از این پس به صورت سالانه خواهد بود اسفندماه 95 برگزار می‌شود و هنرمندان تا پایان دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.