نتیجه بررسی برخورد سانحه دو قطار اعلام شد

نائب رئیس کمیسیون دوم عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته عالی بررسی سوانح ،روز گذشته 4 نفر را به عنوان عوامل اصلی حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه سمنان معرفی کرد.

هادی بهادری نائب رئیس کمیسیون دوم عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهر سازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص بررسی سانحه برخورد دو قطار اظهار داشت: براساس قانون، کمیته عالی برای بررسی سانحه تشکیل شد که این کمیته روز گذشته  4 نفر را به عنوان عوامل اصلی حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه سمنان معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه استعفای مدیر عامل راه آهن تا حدودی به فضای سیاسی و جامعه التیام بخشید، بیان کرد: با توجه به آنکه مدیر عامل راه اهن و معاون وزیر راه و شهرسازی مسئولیت اصلی این قضایا را بر عهده دارند، از این رو برکناری مسئول ارشد این حادثه امری ضروری بود.

به گفته بهادری  برخی افرادتنها به برکناری مدیر عامل راه آهن اکتفا نکردند و خواستار مطالبات بالاتر و استیضاح وزیر شدند که درنهایت پس از رای موافق نمایندگان این امر صورت می گیرد.

نائب رئیس کمیسیون دوم عمران مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: طبق دستور مسئولان نظام باید هر چه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده قضایی و صدور حکم برای آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد تا انتظارات روانی و سیاسی جامعه و خانوارهای داغدار تحقق یابد.


بهادری افزود: برای بهبود اوضاع و جلوگیری از تکرار وقوع این حوادث پیشنهاداتی مانند بهبود اصلاح ناوگان، مدیریت نرم افزار و نیروی انسانی پیشنهاد شده، چرا که با گذشت 40 سال از عمر برخی ریل ها نوسازی آنها امری ضروری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
این چه ctc پیشرفته ایه یه که راننده نفهمیده یه قطار جلوشه ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
یعنی چی برکنار شدن پس کی باید جواب گو باشه
اول اوضاع رو درست کنه و پاسخ گو باشه بعد استعفا بده
آخرین اخبار