مسدود شدن برخی راه های کشور تا اطلاع ثانوی/ امدادرسانی به 560 دستگاه خودرو در راه مانده

رییس مرکز عملیات مدیریت راه های کشور گفت : به دلیل برودت هوا، وزش باد و بارش های شدید و احتمال وقوع بهمن و کولاک، برخی راه های کشور تا اطلاع بعدی مسدود است.

یاسر خالدی  رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  ، گفت: با توجه به برودت هوا و بارش های سنگین برف و کولاک  در محورهای غیر شریانی  شمشک _ دیزین ، پونک _ خلخال و برد آباد – پاوه و  ارتفاع بیش از 5 متری برف و احتمال سقوط بهمن و ادامه این شرایط تا ماه های اردیبهشت و خرداد سال 96 این محورها  تا اطلاع ثانوی  مسدود است . 

وی تصریح کرد : براساس آخرین گزارش های گشت های راهداری  و تصاویر دوربین های نظارتی کشور،  آزاد راه کرج – قزوین  محدوده  سه راه سیمان ترافیک سنگین و در مابقی تردد روان است، همچنین محورهای شریانی کمربندی دهلران _ اندیمشک استان ایلام و محورهای غیر شریانی شمشک – دیزین ،  اولنگ _ شاهرود ، پونک _ خلخال ، سردآباد – پاوه ، اندیکا _ ایزه تا اطلاع بعدی مسدود است و در سایر محورهای کشور تردد وجریان دارد. 

خالدی گفت : در حوزه خراسان شمالی شاهد بارش های پراکنده باران ، در گردنه اسدلی مه گرفتگی مسیر را شاهد هستیم و همچنین با توجه به بارش های روزگذشته حوزه های استان های اردبیل ، آذربایجان غربی و شرقی ، مازندران ، البرز ، گلستان ، خراسان شمالی و احتمال وزش باد با سرعت بیش از ده کیلو متر در ساعت برای ساعت های آتی احتمال بروز کولاک در  این محورها وجود دارد .

رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور افزود : به هم وطنان توصیه می شود با توجه به شرایط جوی حاکم بر راه ها و به دلیل برودت شدید هوا، از تردد در ساعت های شب و ابتدایی روز به شدت خود داری کنند و توجه داشته باشند که همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ الزامی است . 

وی اظهار کرد : بر اساس عملیات اجرایی راهداری کشور در 24 ساعت گذشته ؛ در 11 استان بارش برف و کولاک و باران گزارش شده و فقط در 6 استان جوی آرام حاکم بوده است.

خالدی در پایان گفت :  بیش از دو هزار و 119 محور روستایی بازگشایی شده اند و با به کار گیری 545 دستگاه ماشین آلات راهداری با صرف 5 هزار و 650 تن شن ونمک 89 هزار و 490 کیلومتر راه برف روبی شده است و تاکنون  به 560 دستگاه خودرو در راه مانده امداد رسانی  شده و به 77 نفر در راهدار خانه ها اسکان داده شده است .

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار