عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد

دستور جلب صادقی مربوط به شکایت بورسیه‌شدگان بود/ قوه قضاییه تاکنون درباره موضوع حساب‌های خود از صادقی شکایتی نداشته است

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: دستور جلب صادقی مربوط به شکایت بورسیه‌شدگان بود.

دستور جلب صادقی مربوط به شکایت بورسیه‌شدگان بود/ قوه قضاییه تاکنون درباره موضوع حساب‌های خود از صادقی شکایتی نداشته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی جمالی نوبندگانی در حاشیه جلسه علنی امروز از جزئیات جلسه امروز مجلس جزئیات نشست صبح امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

وی افزود: این هیئت با حضور محمود صادقی نماینده تهران و آقای قطبی از دادستانی تهران به پرونده این نماینده رسیدگی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: آقای قطبی در این جلسه تعریفی مبنی بر اینکه تعیین مصادیق مجرمانه با قاضی است، داشت و همچنین درباره تعیین نقش وظایف نماینده مجلس بحث و بررسی صورت گرفت.

جمالی با اشاره به اظهارات قطبی درباره پرونده محمود صادقی بیان داشت: آقای قطبی امروز در صحبت‌ها و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های صادقی علی  الخصوص پرونده یاشار سلطانی که در پردیس دانشگاه تهران انجام شد، ارائه دیدگاه کردند.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در ادامه با بیان اینکه صادقی سه پرونده در هیئت مذکور دارد، تاکید کرد: اولین پرونده مربوط به شکایت تعدادی از بورسیه شدگان در دولت قبل است که این افراد مدعی هستند که طی مصاحبه صادقی در رابطه با بورسیه‌ها مورد اتهام قرار گرفتند این در حالی است که اظهارات صادقی درباره بورسیه‌ها پیش از نمایندگی وی در مجلس بوده و بدین ترتیب قرار شد بین شکات و ایشان و قوه قضاییه حل شود بنابراین هیئت مذکور این موضوع را در صلاحیت خود برای رسیدگی قرار نداد.

جمالی در ادامه با اشاره به پرونده دوم صادقی که مربوط به شکایت ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان از وی است، بیان داشت: آقای ساداتی‌نژاد درباره شکایت خود شکوائیه‌ای داشتند و این هیئت به دنبال این بود که چون هر دوی این افراد نماینده هستند با تفاهم موضوع حل شود که در این راستا اقداماتی انجام شد. البته تا امروز این موضوع به نتیجه نرسیده آقای ساداتی‌نژاد شکایت خود را به قوه قضاییه ارسال کرده است ولی آن شکوائیه هنوز به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نرسیده تا ما بتوانیم درباره آن اظهار نظر کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به پرونده سخنرانی صادقی در پردیس دانشگاه تهران گفت: در این پرونده مطرح شد که متهم تفهیم اتهام نشده است در این مسئله قاضی پرونده، شاکی است. بنابراین پس از استماع سخنان صادقی این هیئت به این نتیجه رسیده برای بررسی بهتر و قانونی این مسئله، این پرونده به قوه قضاییه ارسال شود تا مورد اظهارنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه مذکور درباره موضوع حساب‌های قوه قضاییه بررسی صورت گرفت و یا خیر گفت: آقای صادقی درباره حساب‌های قوه قضاییه نطق دو دقیقه داشته‌اند و در ادامه سوالی را مطرح کردند که باید در این زمینه شکایتی از قوه قضاییه به این هیئت ارسال می‌شد که تا کنون این هیئت چنین شکایتی از قوه قضاییه دریافت نکرده است تا بخواهد به آن رسیدگی کند. بنابراین موضوع جلب محمود صادقی نماینده تهران به مسئله حساب‌های قوه قضاییه ربطی نداشته  و مربوط به شکایت بورسیه شدگان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار