اصفهان؛

ساماندهی خرید میوه شب عید اصفهان

خرید دو قلم میوه سیب و پرتقال برای تامین میوه عید نوروز و تنظیم قیمت آن در دستور کار کمیسیون تنظیم بازار استان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، گفت: کمیسیون تنظیم بازار باید بازار را به گونه ای تنظیم نماید که نه اجحافی به تولیدکننده و نه مصرف کننده وارد شود و از افزایش بی رویه و غیر منطقی قیمت ها در بازار جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه در این کمیسیون تلاش می شود بازار در آرامش و خارج از تلاطم حرکت کند، افزود: باید هم تولید کننده بتواند تولید خود را به صورت منطقی و معقول ارائه کند و هم مصرف کننده با قیمت منطقی کالا را خریداری نماید چرا که اگر به یکی از این دو بخش اهمیت داده نشود در تنظیم بازار مشکل ایجاد خواهد شد و کمبود و یا افزایش قیمتی در بازار ایجاد خواهد شد.
استاندار اصفهان به تصمیمات صورت گرفته در خصوص تامین میوه شب عید اشاره کرد و افزود: خرید دو قلم میوه سیب و پرتقال برای تامین میوه عید نوروز در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به سرمازدگی بخشی از مرکبات در شمال کشور باید بر روی کیفیت و سایز میوه ها توجه ویژه ای شود تا مشکلی در خصوص کیفیت میوه های شب عید ایجاد نشود.
وی با اشاره به گزارش سازمان صنعت، معدن، تجارت استان در خصوص قیمت کالاهای اساسی و ضروری سبد خانوار، اظهارداشت: براساس این گزارش قیمت برخی از کالاها ثابت، برخی با کاهش قیمت و برخی نیز با افزایش قیمت مواجه بوده اند.
زرگرپور با تاکید بر اینکه چند قلم کالای اساسی که با افزایش قیمت غیر منطقی در طول یکسال گذشته مواجه بوده است ، باید توسط کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: این کارگروه باید تا جلسه آینده این موضوع را آسیب شناسی نماید و اعلام کند که آیا این افزایش قیمت ها واقعی بوده است و یا نه و همچنین افزایش قیمت در ارتباط با تولید کننده صورت گرفته است و یا عوامل دیگر در این خصوص تاثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه عواملی از قبیل خشکسالی ها و بیماری های دامی و مسائل اینگونه ای نیز به نحوی بر قیمت ها تاثیرگذار است، گفت: باید سهم این عوامل نیز در افزایش قیمت ها مشخص شود.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.