همدان؛

هفت هزار و 700 واحد صنفی همدان زیر ذره بین استاندارد

مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و مراکز توزیع این استان تا پایان سال جاری به هفت هزار و 700 واحد صنفی خواهد رسید.

هفت هزار و 700 واحد صنفی همدان زیر ذره بین استانداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد(طاها) امسال چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و مراکز توزیع استان همدان انجام شده است افزود: 208 کالا فاقد نشان استاندارد، 144 نمونه مشکوک به جعل علامت استاندارد و 16 کالای فاقد برچسب انرژی در بازرسی های صورت گرفته مشاهده شد همچنین 562 کالا دارای نقص نشان گذاری و نداشتن کد 10 رقمی استاندارد بوده است.

وی اظهار داشت:  با اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح بازار از کالاهای ابلاغ شده سازمان ملی استاندارد به تناسب فصل تولید و توزیع بازرسی صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: با اجرای این طرح، آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات استاندارد به واحدهای صنفی و نخریدن و نفروختن کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد صورت گرفته است.

مددی خاطرنشان کرد: رویکرد اداره استاندارد در مرحله اول بازرسی، اصلاحی و به دور از فضای جریمه است ولی در صورت تکرار تخلف، متصدیان متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواند شد.

‎وی ابراز کرد: در صورت وجود نشان استاندارد از کالاهای موجود نمونه برداری انجام شده و پس از آن نسبت به بررسی فنی و آزمایشهای لازم به منظور انطباق با استاندارد ملی مربوطه اقدام می شود.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون 150 نمونه بر اساس لیست ابلاغ شده سازمان از سطح بازار خریداری شده و برای انجام آزمون به آزمابشگاههای همکار و تایید صلاحیت شده تحویل شده است افزود: طرح طاها با هدف ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی و برای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه توسط سازمان استاندارد اجرایی شد.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.