اشرف‌غنی: آغوش افغانستان برای دوستی کشورهای جهان باز است

رئیس جمهوری افغانستان گفت که آغوش افغانستان برای دوستی به روی تمام کشورهای منطقه و جهان گشوده است.

اشرف‌غنی: آغوش افغانستان برای دوستی کشورهای جهان باز است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمد اشرف غنی» روز چهارشنبه در نشست اشتغال این کشور ، استقبال هند از وی در سفر دو روز پیش به این کشور را «بی نظیر» توصیف کرد و گفت: این استقبال نشان می دهد که کشورهای منطقه و جهان برای این کشور احترام قایل اند و برای آنان اهمیت دارد.

رئیس جمهوری افغانستان که چند روز پیش به منظور شرکت در نشست کشورهای عضو گروه «قلب آسیا برای افغانستان» در شهر «امریتسار» ایالت پنجاب هند برگزار شده بود شرکت کرد و مورد استقبال گرم نخست وزیر هند قرار گرفت.

وی در سخنرانی خود در این نشست کمک 500 میلیون دلاری پاکستان به افغانستان که در نشست بروکسل تعهده کرده بود را رد کرد و از «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان خواست که آن پول را برای مبارزه با تروریسم به مصرف برساند.

این سخنان رئیس جمهوری افغانستان به مذاق مقامات پاکستان خوش نیامد و اظهار داشتند که اشرف غنی در خاک دشمن پاکستان آنچه را که هند می خواست بشنود، گفته است.

اما این سخنان رئیس جمهوری افغانستان با استقبال نمایندگان مجلس ملی و سنا و کارشناسان سیاسی افغانستان مواجه شد هر چند شماری از کارشناسان هم نسبت به واکنش متقابل پاکستان به خاطر این سخنان هشدار داده اند.

اشرف غنی در این مراسم همچنین به سرمایه های طبیعی افغانستان از جمله معادن اشاره کرد و گفت: ارزش فقط یک سوم این معادن سه تریلیون دلار برآورد شده است که باید برای امنیت و آرامش مردم استفاده شود.

وی اضافه کرد: با استفاده از 600 میلیون مترمکعب ذخیره آب سد «سلما» و 26 میلیارد مترمکعب آبهایی که می خواهیم طی پنج سال آینده در سدهایی که می سازیم ذخیره کنیم ، افغانستان را از کشور وارد کننده برق به صادر کننده تبدیل خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار