کرمانشاه؛

اسلام آبادغرب قطب تولید چغندر قند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: تاکنون حدود 200 هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شده است و ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛میرزایی کلهر با اشاره به اینکه شهرستان اسلام آبادغرب قطب تولید چغندر قند در استان کرمانشاه است افزود: بیشترین سطح زیرکشت چغندرقند تولیدی استان در این شهرستان است .


وی سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب را سه هزار و 800 هکتار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و 250 هکتار از زمین های این شهرستان زیرکشت چغندرقند رفته بود که در سال جاری به منظور مدیریت منابع آبی این میزان سطح زیرکشت کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب متوسط عملکرد چغندرقند در این شهرستان را 52 تن در بیان کرد و تصریح کرد: متوسط عیار چغندرقند تولیدی در این شهرستان 17.5 درصد می‌باشد که همین امر سبب شده شهرستان اسلام آبادغرب در زمینه عیار چغندرقند تولیدی در سطح کشور رتبه برتر را داشته باشد .

میرزایی کلهر با بیان اینکه بیش از 50 درصد تولید استان از مزارع این شهرستان تامین می شود افزود: علاوه بر تامین خوراک کارخانه قند اسلام آباد غرب، مازاد تولید به کارخانه های قند خارج از شهرستان و استان (کارخانه های قند بیستون، نقش جهان اصفهان، بنیاد اصفهان، قزوین و همدان ) صادر و حمل می شود.

 وی گفت :عملیات برداشت چغندرقند از مزارع شهرستان اسلام آباد غرب از تاریخ 14شهریور آغاز شده وهمچنان روند برداشت ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار