در همایش برجام و وعده‌های اقتصادی:

خضریان: به وضعيت اقتصادی كشور نقد دارم

دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی در همایش برجام و وعده های اقتصادی در روز چهارشنبه 17‌ آذر در محل دانشگاه الزهرا سخنرانی کرد.

خضریان: به وضعيت اقتصادی كشور نقد دارمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی خضریان عضو اتحادیه انجمن اسلامی در همایش برجام و وعده های اقتصادی که در روز چهارشنبه 17‌ آذر در محل دانشگاه الزهرا برگزار شد، با اشاره به اظهار نظر جریان‌های سیاسی و نخبگان در راستای اتفاقات یک کشور گفت: برخی معتقدند برجام منافع ملی کشور را تامین نکرده است و عده‌ای بر این عقیده‌اند که باید اصل بودن منافع ملی را باید پذیرفت. همواره بوجود آمدن اختلاف و همچنین مناقشات در یک موضوع طبیعی است چرا که هر جریان و تفکری اظهارنظر خود را دارد.

خضریان با بیان اینکه همواره استثنائاتی میان کشور ما و سایر کشورهای وجود دارد گفت: در کشورمان گاها نخبگان و سیاسیون نیز هستند که اصل منافع ملی را زیر سوال می‌برند و یا با منافع ملی مشکل دارند، همواره موافقان و مخالفان برجام به این امر عقیده دارند که موضوع هسته‌ای یک علم است و می‌تواند به کشورمان کمک کند.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی با اشاره به اینکه هر دوی این دیدگاه‌ها قابل احترام‌اند گفت: گاها در کشور یک گروه سومی مشاهده می‌شوند که در دانشگاه تهران مراسم گرفتند و گفتند موضوع هسته‌ای به درد نمی‌خورد و هیچ فایده‌ای نداشته و فقط نگاه هزینه‌ای فایده‌ای به آن دارند.

وی با مردود دانستن نگاه هزینه فایده به مسئله هسته ای کشور اظهار کرد: همواره با تحقیقات استراتژیک یک سرمایه‌گذار در بلند مدت به دنبال این است تا اقدامات مناسبی در جهت رشد و پویایی کشور در عرصه بین‌المللی داشته باشد تا نسل امروز در مقابل نسل‌های آینده سربلند بیرون آید.

خضریان اضافه کرد: باید روند اشتباه را در رسیدن به یک مسئله تغییر داد و نباید نگاه هزینه‌ای به برخی مسائل کشور داشت گاهی سرمایه‌گذاری‌هایی در کشور انجام می‌شود که ارزش ریالی دلاری آن قابل محاسبه نیست. هشت سال در مقابل تخاصم کشور عراق ایستادیم و به دنبال آن برخی هزینه‌ها به دنبال این جنگ تحمیلی به ما وارد شد.

وی تاکید کرد: نباید نگاه کوتاه مدت به منافع ملی داشت، آمریکا و برخی کشورهایی که ادعای اقتدارگرایی می‌کنند همواره سعی دارند تفکر ما نمی‌توانیم در کشورمان غالب سازند که باید در مقابل این تفکر ایستاد و نگذاشت این گونه گفتمان در کشور شکل گیرد.

عضو اتحادیه انجمن اسلامی با بیان اینکه نباید نگاه کوتاه‌مدت به منافع ملی داشت، گفت: جريان "ما نمي توانيم" امروز در برخي جاها ما را به خاك سياه كشانده است، متاسفانه جرياني كه ادعاي غرب گرايي دارد، در بسياري از موارد قرون وسطايي فكر مي كنند و بر اين باورند كه به انرژي هسته اي نيازي نداريم.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا مسئله هسته اي را براي قبولاندن به مردم با جنگ ٨ ساله دفاع مقدس مقايسه مي كنيد و به آن تقدس مي بخشيد، ادامه داد: بنده به دنبال مقدس سازي نبودم و همه بايد بدانند كه خون شهداي هسته اي هم راستاي خون شهداي دفاع مقدس است.

وي با اشاره به اينكه بنده نيز به وضعيت اقتصادي كشور نقد دارم، گفت: عده اي با جريان "ما نمي توانيم" آمدند و گفتند هسته اي بچرخد به شرطي كه چرخ زندگي مردم هم بچرخد در حالي كه اين مسائل با هم در تناقض نيستند و لازم است كه به هر دو آن توجه شود.

خضريان خطاب به رئيس جمهور تصريح كرد: تا كي بايد مسئوليت خود را بر عهده ديگران بگذاريد و همه اشتباهات را به دولت گذشته نسبت دهيد؟ شما وعده حل مشكلات كشور در ١٠٠روز داده بوديد، چند صد روز ديگر بايد بگذرد كه به وعده هاي خود عمل كنيد؟ آيا مي خواهيد با عوام فريبي خود را براي انتخابات سال آينده آماده كنيد؟

دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی با اشاره به كاهش 16 درصدي صادرات غيرنفتي اذعان داشت: نرخ بيكاري نسبت به گذشته به 12.5 درصد رسيده است چرا كه دولت فعلي هر كس حتي يك ساعت در هفته كار داشته باشد را شاغل محسوب مي كند. سوال ما اين است كه واقعا فهم ما از شاغل بودن اين طور بايد باشد؟ با اين اوصاف دولت يازدهم در آمار بيكاري ركورد زده است.

خضريان گفت: اينكه حال آمريكا و غرب با ما در تعامل هستند دستاورد برجام نيست بلكه آنان چون ضرب شست ما را خوردند، با كشورمان وارد مذاكره شدند.

دبير اسبق اتحاديه انجمن اسلامی ادامه داد: با نگاهی به آمار اخير گمرك می توان دريافت تركيب كشورهايی كه يك سال پيش از برجام و در اوج تحريم ها با ايران معامله داشتند با هفت ماهه اخير سال 95 برابر است و با وجود برجام هيچ كشور جديدی وارد تعامل با ما نشده است.

وی اظهار داشت: واردات ما از كشور چين در 8 سال فعاليت دولت نهم و دهم 40 ميليارد دلار يعني سالی 5 ميليارد دلار بود كه آماری افتضاح است؛ با اين وجود آمار واردات ما در سه سال اخير از چين 31 ميليارد دلار يعنی سالی 10 ميليارد دلار است.

انتهاي پيام/


برچسب ها: انجمن ، اسلامی ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار