زاهدان؛

کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار باحضور وزیر بهداشت

فرماندار چابهارگفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در سفر به سیستان و بلوچستان کلنگ ساخت بیمارستان 540 تختخوابی شهرستان چابهار را به زمین خواهد زد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان احمدعلی موهبتی افزود: شهرستان راهبردی چابهار با توجه به موقعیت و جمعیت رو به افزایش پایین ترین شاخص های بهداشتی و امکانات بهداشتی درمانی را در سطح استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی بیان کرد: ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار یکی از خواسته های دیرینه مردم محروم جنوب سیستان وبلوچستان است که با عنایت دولت عملیات اجرایی آن از روز جمعه آغاز خواهد شد.

وی افزود: در سفر دی سال گذشته وزیر بهداشت به چابهار عملیات ساخت حدود 40 طرح و پروژه بهداشتی درمانی با زیربنای 22 هزار و 710 مترمربع در مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: در مجموع برای تکمیل و بهره برداری این طرح ها اعتباری بالغ بر 485 میلیارد ریال هزینه می شود. 

وی ادامه داد: کلنگ ساخت دانشکده علوم پزشکی چابهار نیز در این سفر به زمین زده می شود و اقدامات لازم برای توسعه و بالابردن شاخص های بخش بهداشت و درمان با همت دولت در دستور کار قرار می گیرد.

فرماندار چابهار بیان کرد: در این سفر مرکز تصویر برداری مکران شامل MRI و ماموگرافی، توسعه بخش ICU در بیمارستان چابهار، مرکز بهداشتی درمانی روستایی کمب و پایگاه بهداشتی شهری شماره یک نیز راه اندازی خواهند شد.

موهبتی گفت: هم اینک بیمارستان 158 تختخوابی امام علی (ع) این شهرستان به جمعیت حدود 600 تا 700 هزار نفری چابهار و شهرهای همجوار کنارک، نیکشهر، قصرقند، سرباز، فنوج و جاسک خدمات بهداشتی درمانی ارایه می دهد.

وی با بیان اینکه از دهه 1370 تاکنون 6 هزار مترمربع زیربنا فضای بهداشتی در بیمارستان امام علی (ع) ساخته شده است، خاطر نشان کرد: با همت دولت تدبیروامید و نگاه مثبت دکتر هاشمی وزیر بهداشت تنها در محدوده این بیمارستان هشت هزار و 995 مترمربع فضای جدید بهداشتی درمانی با 190 میلیارد ریال در حال احداث است.

وی تصریح کرد: شهرستان چابهار هم اینک دارای پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری و 12 مرکز روستایی است و از 83 خانه بهداشت مصوب 69 خانه بهداشت آن فعال است. 

شهرستان چابهار از توابع  سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است. 

بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار