واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به اظهارات "ترزا می"؛

بازگشت انگلیس به سیاست‌های تفرقه افکنانه کاری عبث است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: انگلیس در تلاش برای بازگشت به منطقه، مجددا به سیاست های تفرقه افکنانه روی آورده است که از دیدگاه ایران کاری عبث و غیرسازنده است.

بازگشت انگلیس به سیاست‌های تفرقه افکنانه کاری عبث
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات خانم " ترزا می" نخست وزیر بریتانیا در جمع سران شورای همکاری خلیج فارس گفت: کشورهایی که مداخله جویی های غیر مسئولانه آنها در سایر کشورها موجب گسترش ناامنی، جنگ، خشونت و تروریسم شده است در جایگاهی نیستند که دیگران را به مداخله در امور منطقه متهم نمایند.

وی با اشاره به سیاست های تفرقه افکنانه بریتانیا افزود: این کشور در تلاش برای بازگشت به این  منطقه،  مجددا به سیاست های تفرقه افکنانه روی آورده است که از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران کاری عبث و غیرسازنده است.

قاسمی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، ریشه بخشی از این اظهارات را  ناشی از تحولات در روابط این کشور با اتحادیه اروپایی می داند که مشکلات، کمبودها و پیچیدگی هایی را در منافع و جایگاه بین المللی انگلیس ایجاد کرده و باعث شده است نخست وزیر این کشور متناسب با فضای اجلاس شورای همکاری خلیج فارس و برای خوشایند تعدادی از سران کشورهای عضو این شورا، حرف هایی نسنجیده علیه دولت و ملت ایران بر زبان بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان گفت: به نظر می رسد هدف از  این گونه اظهارات تلاش برای عقد قراردادهای جدید هنگفت تسلیحاتی بین انگلیس و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و در نهایت، تشدید بحران های ناشی از جنایات جنگی آنها علیه ملت های مظلوم یمن، سوریه، بحرین، عراق و دیگر کشورهای اسلامی منطقه باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۳۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
باید با انگلستان رابطه داشت اما مراقب استعمارگر پیر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
عبث تر آن باز کردن دوباره پای این روباه پیر به کشور است
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
به نظر من باید سفیر ایران را از انگلستان برای مدتی فرا خواند . و در صورت تکرار این سخنان تفرقه آفرین قطع رابطه کرد. گزافه گویی های سران انگلیس کمتر ازآمریکا نیست .
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۸:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
خروج کفتار پیر سیاست ، بریتانیا از اتحادیه اروپا ، رئیس جمهور شدن فردی سرمایه دار و بی تجربه در کارهای اجرائی در آمریکا ، دوستی آشکار عرب های حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی ، تجدید دوستی انگلیس جنایتکار با کشورهای حوزه خلیج فارس ، چندین نوبت حمله رژیم کودک کش اسرائیل به جبهه مقاومت در سوریه و ...
همه اینها بیانگر زمینه سازی برای اتفاق های بزرگ در منطقه ماست !!!

دولت و ملت باید بدانند که دیگر جائی برای ارتکاب اشتباهاتی مانند برجام را ندارند ، زیرا با کوچکترین اشتباه ، جبهه متحد کفار ، از هر روزنه ای برای ازبین بردن هست و نیست ملت اقدام خواهند کرد .

حضرت امام خمینی(ره) فرمودند : ملتی که شهادت دارد شکست ندارد.
آخرین اخبار