کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

واردات ماهانه یک میلیون و 300 هزار گوشی موبایل قاچاق به کشور

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی شهر تهران از واردات ماهانه حدود یک میلیون و 300 هزار گوشی موبایل به داخل کشور از مبادی غیر قانونی خبر داد.

واردات ماهانه یک میلیون و 300 هزار گوشی موبایل قاچاق به کشورغلامحسین کریمی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم‌جانبی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهارداشت: برابر آمار،به طور متوسط ماهانه یک میلیون و 300 هزار گوشی موبایل به صورت قاچاق از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود و تنها 200 هزار گوشی از طریق گمرک وارد کشور می شود.
 
وی افزود: 90 درصد گوشی‌های موبایل داخل کشور قاچاق محسوب می شود و همین امر منجر به اجحاف حق دولت شده و میلیاردها ضرر به دولت وارد می کند.
 
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم‌جانبی شهر تهران گفت: تنها راه حل کاهش قاچاق و پایین آمدن قیمت گوشی این است که سازمان مالیاتی کشور مصوب کند که 9 درصد ارزش افزوده از وارد کننده، اخذ نشود و به جای آن ارزش افزوده از مصرف کننده دریافت شود.
 
وی در پایان بیان کرد: خریداران گوشی تلفن همراه باید در زمان خرید کارت گارانتی اصلی را دریافت کنند و از طریق کد 15 رقمی موبایل، از قاچاق بودن کالای خود مطلع شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار