قزوین؛

برگزاری همایش شکار پایدار و ماندگار

سومین همایش شکار پایدار و ماندگار با حضور شکارچیان قانونمند و محیط بانان استان برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حفاظت  ازحیات وحش تا نقطه نظرهایی که در مورد شکار وجود دارد از جمله مباحث این همایش بود .

همچنین یاد و خاطره بزرگ مرد طبیعت ایران ، محمد علی اینالو، زاده عصمت آباد بویین زهرا ،  مبتکر کلاسهای آموزشی اکوتوریسم در ایران و کسی که در زمینه رسانه های مکتوب و تصویری سوابق متعددی دارد هم در در این مراسم گرامی داشته شد .

یکی از مستند سازان حیات وحش در این همایش با بیان اینکه شکارچی واقعی دوستدار طبیعت است  گفت: یک شکارچی قانونمند خارج از فصل ، شکار نمی کند و هدفش ماندگاری شکار و توسعه طبیعت است.

سید بهزاد یوسفی با اشاره به برخی تفکرات اشتباه در باره شکار و شکارچی گفت : گاهی با به کارگیری  ادبیات غلط شکارچیان قانونمند هم تخریب می شوند .

وی رسالت واقعی سازمان حفاظت محیط  زیست را حفظ حیات وحش وتنوع زیستی و تفکیک شکارچیان قانونی از غیر قانونی عنوان کرد .

این مستند ساز حیات وحش اضافه کرد :  شکارچیان غیر مجاز تخریب کننده حیات وحش و شکارچیان قانونی  هستند .

حبیبی اقتصاد دان و بازرگان در زمینه شکار هم دراین همایش با اشاره به عملکرد خوب کانون شکار ودوستداران طبیعت استان قزوین گفت : با تفکیک بین شکارچی ورزشی وقانونمند با شکارچی متخلف باید این صنعت را مدیریت کرد .

حبیبی با اشاره به اینکه کشور ما یکی از ثروت مند ترین طبیعت های دنیا و متنوع ترین گونه های جانوری را دارد افزود : با الگو برداری از کشور هایی با اقلیم مشابه  وهمچنین تاسیس شکارگاه های خصوصی و استفاده از  منابع دولتی می توان حیات وحش را تکثیر و از ان بهره برداری کرد.

ریس هیئت مدیره کانون شکار استان هم در این برنامه با بیان اینکه دارندگان سلاح باید شرایط خاص خود را داشته باشند گفت : لازم است تا  یک بینش فلسفی از شکار در جامعه مطرح شود.

نیکویه با اشاره به انقراض پلنگ در الموت گفت : حیواناتی که پیر می شوند باعث تخریب چرخه تولید مثل و انقراض هستند  که می توان با یک برنامه ریزی مدون این شرایط را مدیریت کرد .

نیکویه گفت : در استان قزوین  12 هزار سلاح مجاز وجود دارد  و بیش از  200 نفر عضو کانون  شکار استان هستند .

دراین همایش همچنین از 3 بانوی شکارچی قانومند و 4 محیط بان استان هم تجلیل شد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار