گزارش هواشناسی استانی

بارش برف و باران و مه گرفتگی در جاده‌های کشور

بر اساس گزارش هواشناسی کشور بارش برف و باران به همراه مه گرفتگی در برخی از جاده های کشور پیش بینی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،بر اساس این گزارش در استان اردبیل محورهای سر‌عین، اردبیل - سراب، گرمی - بیله‌‌سوار، گیلان محور آستار‌ا بارش برف و در اکثر محورهای استان‌های گیلان و مازندران بارش باران و در استان خراسان شمالی، محورهای بجنو‌رد - شیر‌وان، شیر‌وان - فار‌وج، گلستان محورهای گنبد و کلاله، مازندران محور سو‌ادکوه محدوده گردنه گدوک دارای مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید و در سایر راه‌ها و محورهای مو‌اصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.

محور فیروزکوه در محدوده هنرستان کشاورزی از کیلومتر 13 تا 19 از روز شنبه تا سه‌شنبه از ساعت 7 تا 17 و چهارشنبه از ساعت 7 تا 12 به دلیل عملیات روکش آسفالت، تردد خودروها همراه با ترافیک انجام می‌شود.

کمربندی دهلر‌ان، محور فرعی او‌لنگ - شاهرود و شمشک - دیز‌ین، پو‌نل_خلخال، خرم‌آباد - پل زال، ایذه - اند‌یکاو تا اطلاع ثانوی مسدود است.

مه غلیظ در نقاط مختلف خراسان شمالی و شهر بجنورد 

از صبح امروز محورهای ارتباطی کوهستانی ،گردنه بدرانلو در محور بجنورد به آشخانه ، گردنه امین الله و گردنه اسدلی در محور بجنورد به اسفراین با مه غلیظ همراه است . 

ورود موج ناپایدار و کم دامنه به آسمان نواحی غربی کشور 

موج ناپایدار و کم دامنه‌ای از عصر روز پنجشنبه جو استان های غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا اواسط روز جمعه نیز ادامه دارد.

بارش این سامانه علاوه بر نقاط مرتفع و گردنه‌ها در کرمانشاه، در برخی از نواحی مسکونی نیز ممکن است به صورت رگبار برف پیش بینی شده است.

کاهش دما از پیامدهای این موج است و از امروز تا اوایل هفته آینده دمای هوا خصوصا دمای شبانه کاهش محسوسی خواهد داشت.

دمای هوا در خود شهر کرمانشاه نیز ممکن است به منفی چهار درجه سانتی‌گراد برسد و یا در مناطقی مانند "سنقر" به عنوان سردترین نقطه استان، دمای منفی شش درجه سانتی‌گراد هم داشته باشیم.

این شرایط جوی سبب کاهش دید شده و رانندگان باید ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی از هرگونه شتاب و سرعت پرهیز کنند .

هم‌اکنون ترافیک در محورهای استانی روان و عادی است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۳:۱۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
چرخ های ماشین آلات را نیمی آهنی نیمی لاستیکی بسازید .در فصل زمستان جاده یخ زده دیگر نیازی به چرخ زنجیر نیست .وچرخ های ماشین و آلات لیز وسور نمی خورند