افتتاح دانشگاه ویژه دختران؛

واحدهای دانشگاه الزهرا در عراق دایر می شوند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از راه اندازی دانشگاه الزهرا در کشور عراق خبر داد.

واحدهای دانشگاه الزهرا در عراق دایر می شوند
حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:با توجه به همکاری های علمی و دانشگاهی کشورمان با اقلیم کردستان عراق، در حال حاضر دانشگاه پیام نور در نظر دارد تا شعبه ای از این دانشگاه را در آینده در شهر سلیمانیه عراق دایر کند.

وی ادامه داد:مهم ترین دانشگاهای مهم ما در کشور های منطقه افغانستان است که در حال حاضر دانشگاه پیام نور حدود ۱۵۰ دانشجو در این کشور با هزینه خود کشور افغانستان در حال تحصیل هستند. 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بیان کرد:دو محور اساسی در کشور عراق مدنظر است که یکی در اقلیم کردستان و دیگری در خود کشور عراق که دانشگاه صنعتی اصفهان در این مناطق دورهای راه اندازی کرده است

سالار آملی گفت: در حال حاضر راه اندازی شعبه دانشگاه الزهرا در کشور  نیز درحال پیگیری است و به دنبال ایجاد زیرساخت ها برای راه اندازی این شعبه است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل یادآورشد:راه اندازی  دانشگاههای ایرانی به منظور پیشرفت آکادمیک در اقلیم کردستان عراق باعث افزایش فعالیت های علمی، فرهنگی در بین جمهوری اسلامی و اقلیم کردستان عراق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار