سناتورهای دموکرات خواستار انتشار اسناد محرمانه توافق هسته‌ای ایران شدند

تعدادی از اعضای دموکرات سنای آمریکا از جمله سناتورهایی که سال گذشته در کنگره به توافق هسته‌ای ایران رای مثبت دادند، خواستار انتشار اسناد محرمانه مرتبط با این توافق شدند.

سناتورهای دموکرات خواستار انتشار اسناد محرمانه توافق هسته‌ای ایران شدند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "تاور"، تعدادی از اعضای دموکرات سنای آمریکا از جمله سناتورهایی که سال گذشته در کنگره به توافق هسته‌ای ایران رای مثبت دادند، خواستار انتشار اسناد محرمانه مرتبط با این توافق شدند.
 
به گفته آنها، در حالیکه دلیلی برای مخفی نگاه داشتن جزئیات توافق هسته‌ای ایران از دید افکار عمومی وجود ندارد، این اسناد از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا "محرمانه" اعلام شده و تنها معدودی از اعضای کنگره که دارای دسترسی‌های بالای امنیتی هستند، به آنها دسترسی دارند.

بر اساس گزارش‌ها، این اسناد محرمانه مربوط به معافیت‌هایی است که ادعا شده است دولت اوباما برای بازرسی‌های معمول از تاسیسات هسته‌ای ایران در نظر گرفته و همچنین وعده‌‌هایی است که برای گشایش اقتصاد ایران مطرح کرده است. علاوه بر این، جزئیات مربوط به پرداخت نقدی 1.7 میلیارد دلاری آمریکا به ایران در ازای آزادی شهروندان دوتابعیتی خود نیز بخشی از این اسناد به شمار می‌روند. 

این درخواست سناتورهای دموکرات، با استقبال گسترده سناتورهای جمهوری‌خواه از جمله «جان مک‌کین» رئیس کمیته خدمات مسلحانه سنا مواجه شده است.

گفته می‌شود جمهوری‌خواهان از دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا خواسته‌اند پس از ورود به کاخ سفید در راستای کمک به شفاف‌سازی توافق هسته‌ای ایران، اسناد محرمانه دولت اوباما در رابطه با این توافق را از حالت طبقه‌بندی شده خارج کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار