ارائه تقویم آموزشی متناسب با اقلیم و شرایط دانش آموزان

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: نگاه مساعدی به ارائه تقویم آموزشی متناسب با اقلیم و شرایط دانش آموزان داریم.

ارائه تقویم آموزشی متناسب با اقلیم و شرایط دانش آموزان
محی الدین بهرام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه براساس وجود اقلیم های متنوع کشور با بحث تغییر تقویم آموزشی  موافق هستیم،عنوان کرد: شرایط جغرافیایی متنوع نمی تواند تابع یک برنامه زمان بندی شده واحدی باشد.

وی افزود: هنگامی که در نیمه شمالی یا غربی کشور شرایط برای آموزش وجود دارد در حالی که همان زمان دانش آموزان نیمه جنوبی کشور چنین شرایطی را ندارند و یا در نیمه دوم سال بخش های شمالی کشور به دلیل برودت هوا با تعطیلات بسیاری مواجه هستند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: علاوه بر این مسائل تعطیلات تابستانی بازه زمانی بسیاری را به خود اختصاص می دهند که در فرآیند یاددهی-یادگیری باعث رکود می شود همچنین بخشی از آغاز سال تحصیلی بعدی به یادآوری مباحث اختصاص می یابد.

محمدیان با بیان اینکه برای این زمان بندی باید کلیات آن در قانون بحث شود،عنوان کرد: اقتضائات اجتماعی و منطقه ای با همکاری شوراهای آموزش و پرورش استان ها و همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی که مسئولیت برنامه ریزی درسی را دارد و همچنین معاونان آموزشی باید مورد بررسی قرار گرفته وهمکاری های لازم در این حوزه لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز جزییات این بحث منعکس نشده، بیان کرد: به طور کلی نگاه مساعدی به تغییر تقویم متناسب با شرایط و اقلیم دانش آموزان داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار