زاهدان؛

منع شناورها به دریا

شناورهای سیستان و بلوچستان از ورود به دریا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مواج شدن دریا، لنج‌های کوچک و شناورهای سبک صیادی جنوب بلوچستان از فردا تا تا دوشنبه هفته آینده از ورود به دریا خودداری کنند.

علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی، از فردا تا دوشنبه هفته آینده در سواحل جنوب بلوچستان و بر روی دریای عمان و تنگه هرمز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از سمت غرب پیش‌بینی می‌شود؛ که در پی آن علاوه بر کاهش دید، دریا نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت حدود 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع موج دریا حدود 2 تا 3 متر برآورد می‌شود و شرایط دریا برای عملیات دریایی مناسب نیست.

وی بیان کرد: با نفوذ توده هوای سرد شمالی به سیستان و بلوچستان از اواخر وقت امشب و در روز جمعه و با شدت کمتر در شنبه هفته آینده در شمال استان وزش باد نسبتاً شدید از سمت شمال غرب همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی گفت: از اوایل وقت فردا در زاهدان، نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد شدید جنوبی همراه با گرد و خاک و کاهش دید خواهیم داشت، به طوری که  از اواخر وقت جمعه با تغییر جهت وزش باد در مناطق فوق و بر روی کویر لوت نیز وزش باد از سمت شمال غرب قابل ملاحظه است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: دمای هوا ابتدا در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان از فردا به طور محسوس کاهش می‌یابد و از روز شنبه هفته آینده کاهش دما به نواحی مرکزی و جنوبی‌تر استان کشیده خواهد شد و در برخی نقاط نیمه شمالی استان یخبندان شبانه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا شب و روز شنبه هفته آینده افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه شمالی و جنوب شرق استان رگبار پراکنده نیز انتظار می‌رود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.