قم؛

هشدار جامعه مدرسین در مورد نفوذ عناصر غرب زده

در گزارش کمیسیون سیاسی و اجتماعی جامعه مدرسین نسبت به حذف نیروهای مؤمن و انقلابی و نفوذ عناصر غرب زده هشدار داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال دبیر کمیسیون سیاسی و اجتماعی جامعه مدرسین،‌عصر امروز در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از کمیسیون سیاسی و اجتماعی پرداخت و گفت: این کمیسیون با موضوع نقش و رسالت حوزه انقلابی در مواجهه با تحولات گوناگون شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود:حذف تدریجی نیروهای جوان انقلابی و نفوذ عناصر خود باخته و غرب زده از محورهایی  است که از جمله راهکارهای آن توجه ویژه به رویش های انقلاب، تقویت روحیه جوانان مؤمن، مقابله با گسترش حاکمیت تفکر لیبرال دموکراسی و شناسایی افراد توانمند برای مسؤلیت نظام به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به محور کم توجهی به کاکردهای بایسته روحانیت گفت: تبیین ترویج صحیح و منسجم و منطقی گفتمان امام و رهبری، اصلاح نگرش های غلط و بالا بردن سطح آگاهی های اجتماعی راهکارهای تصویب شده در این زمینه است.

دبیر کمیسیون سیاسی و اجنماعی جامعه مدرسین گفت:محور دیگر استفاده نکردن بهینه از فرصت های ایجاد شده از سوی نظام است که راهکارهای مطالعه روی ظرفیت ها و مجاری خدمت نظام و حوزه، به خدمت گرفتن حداکثری روحانیت انقلابی در عرصه های گوناگون، ایجاد بسترگاه مناسب برای افراد متعهد و کارامد در نظام اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: محور نخست در کمیسیون عرصه سبک زندگی بود که دور شدن از ارزش های اسلامی ایرانی، سست شدن بنیان های خانواده همانند بالا رفتن سن ازدواج و جشن طلاق، تجمل گرایی و اشرافی و ترویج ولنگاری فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلیمن فرخ فال تصریح کرد: غفلت از دشمن و تضعیف روحیات دینی است، راهکارهایی که در این عرصه به تصویب رسید که بصیرت و شناخت دشمن، نقویت روحیه جهاد و مقاومت، پاسداشت مقام شهدا و ایثار گران، ترویج گفتمان امام و رهبری برای مواجهه با دشمن ازجمله آنان است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:کاهش خود باوری و فرهنگ ما نمی توانیم ناشی از خود کم بینی و بزرگ پنداشتن دشمن است، سه راهکار تقویت روحیه اعتماد و خود باوری، حمایت از تولیدات داخلی و توصیه تولیدکنندگان به دقت، ترویج گفتمان امام و رهبری برای مقابله با آسیب ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار