وزیر خارجه احتمالی آمریکا:

به چین نیازی نداریم/برای شکست دشمنان واقعی، بهتر است با روس‌ها همکاری کنیم

گزینه احتمالی ترامپ برای تصدی پست وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام تمایل خود برای بهبود روابط واشینگتن-مسکو، اظهار داشت: آمریکا به چین نیازی ندارد.

وزیر خارجه احتمالی آمریکا: به چین نیازی نداریم/برای شکست دشمنان واقعی، بهتر است با روس‌ها همکاری کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه هافینگتون پست، "دانا روهراباچر،" کاندیدای جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، برای تصدی پست وزیر آتی خارجه این کشور، اظهار داشت: چینی‌ها دوست ما نیستند. وی اظهار داشت: رابطه بهتر با روسیه می‌تواند مسیر خوبی باشد. 

روهراباچر با اشاره به نزدیکی خط مشی خود به دیدگاه ترامپ در خصوص همکاری با کرملین افزود: اگر همکاری با روسیه برای ما مناسب باشد و رابطه بهتری با مسکو داشته باشیم تا افراطی‌گری را شکست دهیم و کمی چین را به عقب برانیم، این میتواند مسیر خوبی باشد. 

وی افزود: فدراسیون جمهوری‌خواهان کمونیست موسوم به اتحاد جماهیر شوری که سابقا روسیه مسئول اداره آن بود، دیگر وجود خارجی ندارد، اما افرادی هستند که به شکلی با این مسئله برخورد می‌کنند که گویی اتحادجماهیر شوروی هم‌چنان وجود دارد. آنها میخواهند وارد جنگ سرد شوند. 

روهراباچر در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: این چیزی نیست که دونالد ترامپ به دنبال آن است، زیرا این مسئله برای آمریکا خوب نیست و بهتر است با روس‌ها همکاری کنیم تا دشمنان واقعی خود را شکست دهیم.

کاندیدای وزارت خارجه آمریکا که مسئول نگارش متن‌های سخنرانی "رونالد ریگان،" رئیس‌جمهور پیشین این کشور بود، افزود که ریگان به شدت به افکار وی در خصوص ولادیمیر پوتین علاقه‌مند بوده است.  وی افزود آخرین رئیس‌جمهور اتحادجماهیرشوری و پوتین هر دو صاحب کشورهایی قدرتمند بوده‌ و هستند و اگر به دنبال صلح در جهان هستیم، باید با آنها دوست باشیم، اما لزومی به گسترش دادن این دوستی تا چین وجود ندارد.

روهراباچر خاطرنشان کرد: ما به چین نیازی نداریم. چین علیه ما است. چینی‌ها دوست ما نیستند. آنها دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند زیرا ما مانند احمق‌ها رفتار کردیم و اقتصاد آن‌ها را توسعه دادیم. ما ثروت و تکنولوژی خود را به چین انتقال دادیم و بازارهای خود را به روی آنها گشودیم، در حالی که آن‌ها در سوی دیگر تمامی امور را کنترل می‌کردند. دیکتاتورهای چینی دوست ما نیستند. 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار