لایحه بودجه نظامی آمریکا به تصویب سنا رسید

مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه نظامی این کشور را با اکثریت آرا تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از واشینگتن، سنای آمریکا روز پنجشنبه با اکثریت آراء، نسخه تعدیل شده لایحه بودجه نظامی سالانه این کشور را تصویب کرد.

این اقدام سنای آمریکا در حالی صورت می گیرد که لایحه بودجه نظامی هیچ ماده جنجال برانگیز از جمله اجازه دادن به پیمانکاران ارتش برای نیرو گرفتن بر اساس گرایش های مذهبی در خود ندارد.

92 سناتور آمریکایی از این لایحه بودجه نظامی 618 میلیارد و 700 میلیون دلاری حمایت و هفت تن نیز با آن مخالفت کردند. این لایحه هفته گذشته نیز توانست با همین نسبت، در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شود. بدین ترتیب پیش بینی می شود لایحه مذکور به زودی روی میز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار بگیرد تا پس از امضا، به قانون تبدیل شود.

همچنین این لایحه از حمایت کافی سنا و مجلس نمایندگان برخوردار است که با وتوی احتمالی اوباما مقابله شود. از جمله تعدیل هایی که در این لایحه صورت گرفته است می توان به افزایش نیروهای ارتش آمریکا اشاره کرد.

این لایحه پس از چند ماه مذاکره میان سنا و کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان، مورد تعدیل قرار گرفت و ارائه شد.

برخی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده اند امیدوار هستند پس از آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این لایحه را مورد بازبینی قرار دهند. ترامپ از بیستم ژانویه رسما رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار