سرمایه‌گذاری 70 میلیون یورویی در تولید انسولین لومیر در ایران

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برای تأسیس کارخانه انسولین لومیر بیش از 70 میلیون یورو است و هزینه درمان بیماران دیابتی سالیانه به یک هزار و 472 میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جم اوزنج مدیر عامل شرکت فناوری دارویی صبح امروز در مراسم معرفی قلم انسولین نوین در هتل پارسیان با اشاره به بهر‌ه‌برداری از واحد‌های مدرن تولید این تسهیلات اظهار داشت: من امیدوارم که بدون وارد کردن داروهای مختلف از کشورهای دنیا به تولید داروهای انسولین بپردازیم.

سرمایه‌گذاری 70 میلیارد یورویی در تولید انسولین لومیر در ایران

وی بیان کرد: انسولین لومیر یکی از ایمن‌ترین داروها برای بیماران است و راه‌های مختلف درمانی را در اختیار پزشکان متخصص قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت فناوری دارویی ادامه داد: اثر این دارو طولانی‌مدت است و این امر سبب کنترل مناسب قند خون و یکبار تزریق برای افراد دیابتی نوع یک و دو می‌شود و این دارو سبب اس دی ای انسولین لومیر را در دوران بارداری و شیردهی در کودکان فراهم می‌کند و هیچ مشکلی در تزریق این دارو برای افراد آسیب‌پذیر وجود ندارد.

وی یادآور شد: تزریق این نوع انسولین در مقایسه با ان پی اچ (NPH)، گلارژین و لانتوس، افزایش وزن کمتری را در بیماران ایجاد می‌کند.

مدیر عامل شرکت فناوری دارویی عنوان کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت برای تأسیس این کارخانه صورت گرفته است اجرای این پروژه 5 سال طول می‌کشد و در اجرای این طرح 70 میلیون یورو سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: انسولین لومیر در حال حاضر در بیش از 114 کشور دنیا استفاده می‌شود و روزانه سه و نیم میلیون بیمار دیابتی از این نوع دارو برای تنظیم قند خون خود مصرف می‌کنند و این انسولین در قلم سلکستن ارائه شده است.

مدیر عامل شرکت فناوری دارویی اظهار داشت: در کشور ایران پنج ملیون نفر دچار بیماری دیابت هستند و همه این آمار‌ها به صورت تخمینی است زیرا این بیماری یک عارضه خاموش در بین افراد محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: هزینه درمان یک فرد دیابتی بین 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 300 هزار تومان در سال است و مبلغ معادل یک هزار و 472 میلیارد تومان هزینه بستری بیماران دیابتی در کشور است که گاهی اوقات این مبلغ به 11 میلیارد تومان نیز می‌رسد.

مدیر عامل شرکت فناوری دارویی گفت: از هر 100 بیمار دیابتی در ایران 30 نفر بستری می‌شوند و هزینه درمان سرپایی بیشتر از بیمارستانی است و گاهی اوقات هزینه تحمیلی بیماران دیابتی به کشور سالیانه به 17 هزار میلیارد هزار تومان می‌رسد.

وی تصریح کرد: انسولین لومیر از سال 2004 مورد استفاده بیماران دیابتی قرار گرفته است و با تأسیس تولید دارو در ایران برای 500 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و این دارو تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت فناوری دارویی گفت: نداشتن تحرک جسمی و مصرف مواد غذایی ناسالم سبب بروز دیابت نوع 2 می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.