اذعان ام‌آی 6: اسرائیل بخاطر مواضعش درباره ایران، یک تهدید واقعی در خاورمیانه محسوب می‌شود

بر اساس برخی اسناد فاش شده، سازمان اطلاعات مخفی انگلیس، رژیم صهیونیستی را یک «تهدید واقعی» علیه امنیت منطقه غرب آسیا دانسته است.

اذعان ام‌آی 6: اسرائیل بخاطر مواضعش درباره ایران، یک تهدید واقعی در خاورمیانه محسوب می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی‌وی، بر اساس اسناد افشا شده از سال 2009، سازمان اطلاعات مخفی انگلیس، رژیم صهیونیستی را یک «تهدید واقعی» علیه امنیت منطقه غرب آسیا معرفی کرده است.

روزنامۀ فرانسوی لوموند این خبر را بر اساس اسنادی اعلام کرد که ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‎های جاسوسی واشینگتن و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، افشا کرده است.

در یکی از این اسناد، که به سال 2009 مربوط می‎شود، ستاد ارتباطات دولت انگلیس اعلام کرده است: «اسرائیل تهدیدی واقعی علیه امنیت منطقه به حساب می‎آید، به‌ویژه به دلیل موضع تل‌آویو دربارۀ موضوع ایران.»

بر اساس گزارش لوموند، آژانس اطلاعات مخفی انگلیس از دیپلمات‎‌های صهیونیست و فلسطینی جاسوسی می‌کرده است. از جملۀ این افراد به شخصی ناشناس اشاره شده که از وی به عنوان دومین مقام بلندپایه در وزارت امور خارجۀ رژیم صهیونیستی یاد می‌شود.

در این گزارش ذکر شده است که ستاد ارتباطات دولت انگلیس مدت کوتاهی پیش از آن‌که رژیم صهیونیستی عملیات موسوم به «سرب گداخته» را در دسامبر 2008 آغاز کند، تلفن محمود عباس، رئیس‎‌ تشکیلات خودگردان فلسطین و دو پسرش را شنود می‎کرده است.

بر اساس اسنادی که لوموند منتشر کرده است، احتمالاً شنود تلفن عباس در جنگ غزه که موجب وارد آمدن خسارات متعددی به زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی و بهداشتی نوار غزه شد، به رژیم صهیونیستی کمک کرده است.

سازمان ارتباطات دولت انگلیس همچنین از سفرای رژیم صهیونیستی در نیجریه و کنیا، شرکتی نزدیک به وزارت امور نظامی این رژیم و دانشگاه عبری فیزیک «راکه» در بیت‌المقدس جاسوسی می‎کرده است.

انگلیس همچنین به جاسوسی از ارتباطات میان هیئت‎‏های فلسطینی در فرانسه، بلژیک، پرتغال، آفریقای جنوبی، مالزی پرداخته است. جاسوسان بریتانیایی همچنین احمد تیبی، عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی و احمد قریع، نخست‎وزیر سابق فلسطین، را زیرنظر داشته‌اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار