در هفته ملی پژوهش و فناوری؛

اثرگذاری دستاوردها شرط اول گزینش طرح‌های برتر پژوهشی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره شرط برتر معرفی شدن طرح‌های پژوهشگران در جشنواره هفته ملی پژوهش توضیح داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره انتخاب برگزیدگان هفته ملی پژوهش و فناوری گفت: از مجموعه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های مختلف، افراد پژوهشگر به ما معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از بین تمام افراد معرفی شده با توجه به اثرگذار بودن دستاوردها و مقالات و کارهایی که در حوزه پژوهش و فناوری انجام داده اند، تعداد معدودی انتخاب شدند و در هفته پژوهش تقدیر می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم همچنین درباره تقدیر از دانش‌آموزان پژوهشگر در این هفته نیز اعلام کرد: در حوزه دانش‌آموزی تاکید داریم که باید فرهنگ پژوهش، تحقیق و فناوری در همه حوزه های سنی شکل گیرد لذا طی هماهنگی و کمک با وزارت آموزش و پرورش قرار شد تعداد 21 گروه پژوهشی از سراسر کشور که طرحهای خود را ارسال کرده اند، انتخاب و تقدیر شوند.

به گفته وی، در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی، پژوهشگران دانش آموزی سطوح ابتدایی از طریق طرح جابربن حیان و متوسطه اول و دوم از طریق پژوهش‌سراهای وزارتخانه آموزش و پرورش انتخاب می شوند.

گفتنی است؛ فراخوان شرکت در جشنواره انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر در اوایل شهریور امسال به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ابلاغ و در دو مرحله انتخاب فرآیند پژوهشگران و فناوران آغاز شد.

این روند تا نیمه آبان ماه ادامه داشت و از آن زمان تاکنون کمیته داوری از بین 200 پرونده پژوهشگر و 113 پرونده فناور به ترتیب 5 و 15 (10 پژوهشگر از پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، 2 پژوهشگر از دستگاه‌های اجرایی و 3پژوهشگر از وزارت بهداشت) نفر را انتخاب کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار