اصفهان؛

اهدای عضو جوان 27 ساله اصفهانی به 3 بیمار نیازمند

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت:اعضاء بدن جوان 27 ساله اصفهانی به 3 بیمار نیازمند اهداء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه سلطانی اظهار کرد: ابوالفضل داوری 27 ساله ساکن اصفهان که بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان فوق تخصصی دکتر غرضی بستری شد.
وی افزود: طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضاء بدن این فرد به بیماران نیازمند با رضایت خانواده، ابوالفضل داوری از بیمارستان فوق تخصصی دکتر غرضی به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل شد و بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت، اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به 3 بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان تصریح کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی نور و علی اصغر(ع) و  مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به 2 بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی نیز در همین مرکز به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.
به گزارش ایمنا، اعضاء قابل اهداء شامل قلب و ریه‌ها، کبد و روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند هستند.
با اهداء قرنیه می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند، تاندون و غضروف سبب بازسازی اعضاء آسیب دیدهٔ مربوطه می‌شوند، پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود، دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه‌ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود، پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید است و پیوند مغز استخوان تنها درمان ممکن در بعضی از سرطان‌های خون است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار