شهرکرد؛

پروژه های نيمه تمام آب تعيين تكليف شود

استاندار چهارمحال و بختياری گفت: تسريع در تعيين تكليف پروژه های نيمه تمام و بلاتكليف حوزه آب اين استان ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سليمانی در نشست بررسی مسائل و مشكلات آب چهارمحال و بختياری با حضور مديران كل دستگاه های اجرايی و نمايندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تأكيد كرد: بسياری از پروژه های متعدد بخش آب در استان متوقف و يا بلاتكليف شده كه تعيين تكليف اين پروژه ها جزو برنامه های اولويت دار مسئولان است.

وی با اشاره به تأخير فراوان در عمليات اجرايی احداث سد خرسان ۳ در چهارمحال و بختياری افزود: پس از بررسی های كارشناسی مقرر شد تا براساس نياز ملی به احداث اين سد و نيروگاه برقآبی نسبت به تسريع در روند اجرايی اين پروژه اقدام شود.

سليمانی به بررسي مراحل احداث سد بهشت آباد در چهارمحال و بختياری هم اشاره و تصريح كرد: بيشتر اعضای جلسه نسبت به احداث اين سد موافقت دارند، اما براساس پيشنهادات كارشناسی و قانونی آن ها وزارت نيرو و سازمان حفاظت محيط زيست كشور بايد ميزان آورد و برداشت از رودخانه را مورد بازنگری قرار دهند.

وی بيان داشت: در روند اجرايی احداث سد بهشت آباد بايد روند طبيعی رودخانه كارون، سهم محيط زيست، حقآبه كارون در مسير خوزستان، نيازهای چهارمحال و بختياری و آب آشاميدنی مورد نياز استان های هدف مشخص شود.

استاندار چهارمحال و بختياری اضافه كرد: همچنين قرار شد تا ميزان آورد و برداشت سد بهشت آباد به طور دقيق و علمی مورد بررسی كارشناسی قرار گيرد تا لطمه ای به وضعیت طبيعی رودخانه كارون وارد نشود.

وی عنوان داشت: برای اجرای اين پروژه مجموع مديران دستگاه های اجرايی و دست اندركاران چهارمحال و بختياری با سياست های كلان قانونی كشور در اين زمينه موافقند و بر ارائه نظر كارشناسی سازمان حفاظت محيط زيست در اين خصوص تاكيد دارند.

سليمانی به بررسی وضعيت سد كوهرنگ ۳ در چهارمحال و بختياری اشاره و اظهار كرد: وزارت نيرو در ورند اجرايی اين پروژه تعهداتی در ارتباط با مسائل محيط زيست و كل منطقه داده و صورتجلساتي هم با مردم منطقه منعقد كرده است.

وی ادامه داد: البته سازمان حفاظت محيط زيست هم برای اجرای اين پروژه شرايطی داشته است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان كرد: بر همين اساس قرار شد تقاضا گردد تا اين مصوبات، توافقنامه ها و تعهدات در سطح ملي از سوی وزارت نيرو و دستگاه های اجرايی بهره برداری با رعايت حقوق مردم و حفاظت محيط زيست اجرايی شود.

وی يادآور شد: سازمان حفاظت محيط زيست شرايطی برای صدور مجوز در پروژه سد كوهرنگ ۳ اعلام كرده كه بايد از سوی دستگاه متولی اجرايی گردد.

سليمانی عنوان كرد: البته بايد تمامی مصوبات شورايعالی آب مبنی بر تأثيرات احتمالی تونل كوهرنگ ۳ بر چشمه ها، قنوات و روانآب ها اجرا شود.

وی با اشاره به برخی ذهنيت ها در خصوص اجرای پروژه های آبی در چهارمحال و بختياری اظهار داشت: در اين نشست مقرر شد تا تمامی اقدامات براساس قانون و مسير كارشناسی و علمی صورت گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياری خاطرنشان كرد: تعيين تكليف پروژه های نيمه تمام و بلاتكليف حوزه آب در اين استان مانند خرسان ۳، بهشت آباد و ونک بايد براساس نظريه هاي كارشناسی، حقوقی و قانونی پيش برود.

وی گفت: البته سازمان حفاظت محيط زيست در گذشته ايراداتی درخصوص اجرای سد خرسان ۳ گرفته بود كه اين ايرادات در حال رفع است.

سليمانی تأكيد كرد: اين ايرادات پس از ارائه پيشنهادات مجری طرح در پاسخ به خواسته های سازمان حفاظت محيط زيست به زودی رفع می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی مهر
۲۲:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
امیدوارم